Archief - Geld verdienen met games testen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kNight.

Legacy Member
Hee mede forum leden,

Ik las op het inet dat je geld kan verdienen met het testen van games?
Ze zeggen dat je dan spellen krijgt opgestuurd die je dan gaat testen voordat het uit is, en dan bugs en dergelijke aan gaat geven...
Hoe beter je word hoe hoger je gaat cashen word er ook bij vermeld?!

Weten jullie hier meer over?!
Groete Henk

Tr1ploid

Legacy Member
kNight. zei:
Hee mede forum leden,

Ik las op het inet dat je geld kan verdienen met het testen van games?
Ze zeggen dat je dan spellen krijgt opgestuurd die je dan gaat testen voordat het uit is, en dan bugs en dergelijke aan gaat geven...
Hoe beter je word hoe hoger je gaat cashen word er ook bij vermeld?!

Weten jullie hier meer over?!
Groete Henk

Ik ken iemand (enfin, kennen is een groot woord, er zit iemand op onze minecraftserver waarmee ik soms es praat op teamspeak) die Quality Assurance doet bij EA. Concreet komt het erop neer dat die games moet testen en bugs doorsturen, verbeteringen moet voorstellen... Het klinkt natuurlijk wel iets mooier dan het is.
Meer info:
EA Career Paths…..QA (Game Testers) | Inside EA

a143290

Legacy Member
Tr1ploid zei:
Ik ken iemand (enfin, kennen is een groot woord, er zit iemand op onze minecraftserver waarmee ik soms es praat op teamspeak) die Quality Assurance doet bij EA. Concreet komt het erop neer dat die games moet testen en bugs doorsturen, verbeteringen moet voorstellen... Het klinkt natuurlijk wel iets mooier dan het is.
Meer info:
EA Career Paths…..QA (Game Testers) | Inside EA

Zeg dat die zijn job niet goed doet.

Tr1ploid

Legacy Member
a143290 zei:
Zeg dat die zijn job niet goed doet.

Het is een zij, en we wrijven het er al meer dan genoeg in dat EA suckt. :D
Bv als iemand die nieuw is vraagt wat ze nu concreet doet zeggen we dat ze een machine heeft om de ziel uit de games te zuigen en dat ze de developers via injectie in een constante narcose moet houden. :unsure:

Fraggie

Legacy Member
kNight. zei:
Ik las op het inet dat je geld kan verdienen met het testen van games?
Ze zeggen dat je dan spellen krijgt opgestuurd die je dan gaat testen voordat het uit is, en dan bugs en dergelijke aan gaat geven...
Hoe beter je word hoe hoger je gaat cashen word er ook bij vermeld?!
Tja, wat is geld maken? Americaanse studenten zijn blij dat ze twee keer per maand op café kunnen met hun Inet geld. Zij verspreiden veelal ook die berichten rondom hun drink geld dat wij EU'ers lezen. Maar zoals de naam het ook zegt, het is drink geld. Rijk ga je er niet van worden.

Neem daarop boven nog eens de problemen voor Europeanen en het geld overmaken.. Amazon bv. stelt heel wat taken ter beschikking die +- 1uur werk zijn voor 0.20$ - 0.0x$. Maar je mag er zo veel doen als je wil. Uitbetaling is dan bv per schijf van 5$ (in het beste geval dus +- 1 week werken 4 uren per dag).


Testen van games moet je ook niet onderschatten. Veelal gaat dat om het testen van dezelfde levels, keer op keer. Je gaat bv in een RPG 100x 5min moeten wandelen naar een specifieke locatie en dan in een ravijn springen terwijl je vreemde combo's uitvoert -> boring.

Dazzled

Legacy Member
Imo zijn er niet veel game bedrijven meer die mensen in BETAALDE dienst nemen om games te testen. Ikzelf ben jaren geleden nog bij larian studios in (toen nog) oudenaarde gaan testen op hun kantoor, en dat was toen ook al op "vrijwillige basis".

Nu gebeurd bijna alle testing online (zowel beta als alpha) en er staan een paar miljoen andere mensen voor en achter u aan te schuiven. Pre builds worden bijna altijd door de codeurs zelf getest, niet vergeten dat de meeste van die mannen ook allemaal fervente gamers zijn.

Bovendien, als er al een bedrijf is dat u een volwaardig betaalde job zou geven om te testen ben ik zeker dat ze dan nog eerder mensen zouden aannemen die zelf ook een diploma hebben dat in de informatica sfeer zit.

Maar zoals jij het heel rooskleurig en naif ziet, ben je beter als gratis gamemedewerker te applyen bij een random game tijdschrift/site, dan ga je ook je games op voorhand krijgen om te testen en over te schrijven.

Maar daar zal je toch wat schrijftalent moeten voor hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan