heremda
Legacy Member
Ik heb op 31/12/11 mijn ontslag gekregen bij firma A waar ik 17 jaar dienst had maar enkel met de bedoeling om vanaf 01/01/12 bij firma B te beginnen werken
Firma A en B zaten in dezelfde werkruimte en werkten wat samen met en voor elkaar maar hebben andere zaakvoerders
Die waren echter een regeling overeengekomen om mezelf en enkele andere werknemers over te nemen met behoud van ancienniteit e.d.
Na slechts 4 maanden is er echter een kink in de kabel gekomen en werden wij rechtsgeldig ontslagen bij firma B met de nodige opzeggingstermijnen e.d.
Ook firma had ondertussen een overnemer en wilde ons niet terug aanwerven
Wij vermoeden nu echter opgezet spel en stellen ons de vraag of firma A ons geen ontslagbrief had moeten betekenen. Dit is immers nooit gebeurd!
Wat is wettelijk mogelijk om dit aan te kaarten en desgevallend een rechtzaak van te maken?
Of zijn er hier geen fouten gebeurd?
Graag uw deskundige uitleg
Firma A en B zaten in dezelfde werkruimte en werkten wat samen met en voor elkaar maar hebben andere zaakvoerders
Die waren echter een regeling overeengekomen om mezelf en enkele andere werknemers over te nemen met behoud van ancienniteit e.d.
Na slechts 4 maanden is er echter een kink in de kabel gekomen en werden wij rechtsgeldig ontslagen bij firma B met de nodige opzeggingstermijnen e.d.
Ook firma had ondertussen een overnemer en wilde ons niet terug aanwerven
Wij vermoeden nu echter opgezet spel en stellen ons de vraag of firma A ons geen ontslagbrief had moeten betekenen. Dit is immers nooit gebeurd!
Wat is wettelijk mogelijk om dit aan te kaarten en desgevallend een rechtzaak van te maken?
Of zijn er hier geen fouten gebeurd?
Graag uw deskundige uitleg