Archief - Geen ontslagbrief gekregen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

heremda

Legacy Member
Ik heb op 31/12/11 mijn ontslag gekregen bij firma A waar ik 17 jaar dienst had maar enkel met de bedoeling om vanaf 01/01/12 bij firma B te beginnen werken
Firma A en B zaten in dezelfde werkruimte en werkten wat samen met en voor elkaar maar hebben andere zaakvoerders
Die waren echter een regeling overeengekomen om mezelf en enkele andere werknemers over te nemen met behoud van ancienniteit e.d.
Na slechts 4 maanden is er echter een kink in de kabel gekomen en werden wij rechtsgeldig ontslagen bij firma B met de nodige opzeggingstermijnen e.d.
Ook firma had ondertussen een overnemer en wilde ons niet terug aanwerven
Wij vermoeden nu echter opgezet spel en stellen ons de vraag of firma A ons geen ontslagbrief had moeten betekenen. Dit is immers nooit gebeurd!
Wat is wettelijk mogelijk om dit aan te kaarten en desgevallend een rechtzaak van te maken?
Of zijn er hier geen fouten gebeurd?
Graag uw deskundige uitleg

JPV

Legacy Member
wat waren die "nodige opzegtermijnen"? gebaseerd op 4 maand of 17 jaar ?

yaris

Legacy Member
Ik ken iemand die soortgelijk iets heeft meegemaakt en na jaren procederen heeft die eindelijk zijn geld. Dat zaakje stinkt inderdaad.
Ik zou toch snel eens met de vakbond contact opnemen.
Best met de christelijke, die doen nog echt iets voor de werkmens.

heremda

Legacy Member
Hoi JPV,

Opzegtermijn werd gebruikt bij firma B maar vermits zij mij hadden overgenomen met behoud van rechten en ik een bediendencontract heb bedraagt mijn opzeggingstermijn 12 maanden.
Ik ben dus nog wel 12 gerust wat betreft wedde maar ik loop wel een aantal andere zaken mis.
O.a brugpensioen en de nieuwe wetgevingen mbt tijdskrediet e.d.
Vandaar dat ik het zo raar vind dat ik bij firma A geen ontslagbrief heb gekregen
Volgens mij is dit doorgestoken kaart

JPV

Legacy Member
Indien je effectief door de andere werd overgenomen, het werk van bedrijf B deed, is er geen vuiltje aan de lucht.

Wat is je paritair comité (ivm tijdskrediet/brugpensioen)?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan