Archief - Fiets kopen in leuven/KUL

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dielske

Legacy Member
Toevallig studenten van de KUL die weten waar je een fiets kan kopen/huren ("studentenfiest", geen duur gedoe) in leuven?
Ik weet dat er van die fietsen zijn van de KUL zelf, maar dat is enkel voor personeel van de KUL dacht ik?

Ik herinner me dat er vroeger (meer dan 5 jaar terug) een service was waar je voor een klein bedrag per jaar een fiets kon krijgen en laten repareren, maar herinner me de naam daar niet meer van.

Of "lenen" (stelen) de meeste studenten hier gewoon een fiets?

+ is er in leuven een goede fietsparking (waar ze je fiets niet stelen)? Ik dacht aan het station, maar is die veilig?

iterums

Legacy Member
Er is Velo maar zoals je hier kunt zien zijn de prijzen niet zo voordelig en is het meestal interessanter om gewoon ergens anders een tweedehands fiets te zoeken.

thecoon

Legacy Member
is er in het begin van academiejaar geen verkoop ergens in Leuven?

SharkyXTS

Legacy Member
Op die fietsenverkoop rekenen ze ook goed door ze. Opgeknapte fietsen uit de jaren 60 worden daar aan 70 à 90 EUR verkocht.

Dielske

Legacy Member
Er is Velo maar zoals je hier kunt zien zijn de prijzen niet zo voordelig en is het meestal interessanter om gewoon ergens anders een tweedehands fiets te zoeken.
Mja, ik dacht eerder aan het kopen van een fiets met eventueel service erbij.
Velo is idd te duur.

is er in het begin van academiejaar geen verkoop ergens in Leuven?
Op die fietsenverkoop rekenen ze ook goed door ze. Opgeknapte fietsen uit de jaren 60 worden daar aan 70 à 90 EUR verkocht.

Maar zijn er geen plaatsen waar ze continu tweedehands fietsen verkopen? Of een fietsenrepareerzaak/winkel waar ze veel fietsen te koop aanbieden?
90 euro lijkt me idd al veel (denk ik) voor een fiets.

thecoon

Legacy Member
kent ge niet iemand in Leuven zelf want er zijn vaak genoeg fietsen die een nieuwe band ofzo nodig hebben en daarom staan te roesten ergens. dan zijt ge voor 30 euro gesetteld als ge het zelf doet. en anders moet ge gewoon is langs drukke plaatsen gaan en kijken welke fietsen daar redelijk lang staan en nooit opgehaald worden.

Unnamed

Legacy Member
iterums zei:
Er is Velo maar zoals je hier kunt zien zijn de prijzen niet zo voordelig en is het meestal interessanter om gewoon ergens anders een tweedehands fiets te zoeken.

Um... Voor 60 euro (=40+verzekering) heb je een fiets voor heel het jaar die gratis hersteld wordt. Ik vind dat toch vrij goed :p Je kan goedkoper fietsen kopen, maar in mijn ervaring gaan die gewoon snel kapot (vooral in leuven!). Een paar keer lichten, remmen, banden etc... herstellen en je hebt het er zeker terug uit.

Dielske

Legacy Member
Unnamed zei:
Um... Voor 60 euro (=40+verzekering) heb je een fiets voor heel het jaar die gratis hersteld wordt. Ik vind dat toch vrij goed :p Je kan goedkoper fietsen kopen, maar in mijn ervaring gaan die gewoon snel kapot (vooral in leuven!). Een paar keer lichten, remmen, banden etc... herstellen en je hebt het er zeker terug uit.

Dat is voor studenten.
Dat is net het probleem: ik ben geen student, maar heb ook niet het statuut van KUL medewerker.
Als student is dit inderdaad wel handig/goedkoop.
Maar daar is misschien een mouw aan te passen.

Maar zijn die fietsen van velo deftig?

@unnamed: die verzekering , is dat echt kosteloos dan dat men reparaties uitvoert of zit daar een waslijst aan uitzonderingen bij waardoor je zelf moet opdraaien voor de kosten?

Insanitarium

Legacy Member
Ik ken iemand die legaal tweedehands fietsen verkoopt in de regio Leuven, als je wilt kan ik zijn nummer pmen?

(Meestal zijn het oudere fietsen die opgeknapt zijn, waarbij diene mens rond de 30 euro voor vraagt.)

Dielske

Legacy Member
Insanitarium zei:
Ik ken iemand die legaal tweedehands fietsen verkoopt in de regio Leuven, als je wilt kan ik zijn nummer pmen?

(Meestal zijn het oudere fietsen die opgeknapt zijn, waarbij diene mens rond de 30 euro voor vraagt.)

De enige echte voorwaarde is dat die fiesten rijden en dat de remmen werken. Voor de rest maakt mij dat weinig uit.
En regio leuven, leuven zelf of ?
Je mag altijd meer info geven via pm.
Alvast bedankt.

Racing_Genk

Legacy Member
En ik raad u ook oude fietsen af die remmen op uw ketting (waarbij ge zo uw pedalen achteruit moet doen)

Ik ging zo eens in volle snelheid de naamsestraat af maar opeens vloog mn ketting deraf, ben vol tegen een auto gevlogen :D

Insanitarium

Legacy Member
Dielske zei:
De enige echte voorwaarde is dat die fiesten rijden en dat de remmen werken. Voor de rest maakt mij dat weinig uit.
En regio leuven, leuven zelf of ?
Je mag altijd meer info geven via pm.
Alvast bedankt.

Pm sent :)

Dielske

Legacy Member
Racing_Genk zei:
En ik raad u ook oude fietsen af die remmen op uw ketting (waarbij ge zo uw pedalen achteruit moet doen)

Ik ging zo eens in volle snelheid de naamsestraat af maar opeens vloog mn ketting deraf, ben vol tegen een auto gevlogen :D

Dat weet ik. Heb zo is hetzelfde voorgehad: uit gewoonte een reflex met de handen om dan (te laat) te beseffen dat ik me men voeten moest remmen.
+ zo remmen met uw voeten, ik vind dat dat nooit even snel/goed gaat als met uw handen precies. Ofwel is dat pure gewoonte.

MAXXUR

Legacy Member
Ge kunt mijne fiets hebben voor 40€ want ik ben hier weg volgend jaar :). Indien interesse, PM!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan