Archief - Examens verlopen niet eerlijk..

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ikenjij

Legacy Member
Hallo,

Als student heb ik ferm de indruk dat examens helemaal niet eerlijk aan het verlopen zijn, en de school blijft maar verder gaan, in dingen die helemaal niet kunnen naar mijn mening.

Afgelopen week, hebben ze zomaar een examen veranderd van datum, omdat de leerkracht afwezig blijkt te zijn.

Zojuist heb ik een mondeling examen gehad, in groep.
De leerkracht was echter niet aanwezig, ( zelfde als hier boven vermeld ), komt er een andere leerkracht en een persoon luisteren naar ons.
Echter denken die 2, dat we iets helemaal anders moesten voorbereiden wat niet waar is. Na ons mondeling, uiteraard een kleine discussie omdat ze niet wisten wat we moesten doen. Bellen ze naar de leerkracht die dit moest afnemen, zegt die dat we dat wel moesten maken. ( terwijl we met 3 vooraan stonden die uit de lucht vielen, + de 10 andere studenten die buiten stonden te wachten wisten hier ook niet van )
Terwijl ik zwart op wit staan heb wat de opdracht was.

Nu voor het verzette examen kan die leerkracht opnieuw niet aanwezig zijn, en wordt deze afgenomen voor dezelfde leerkracht als vandaag.
Maar het enige wat die doet, zijn vragen terug reflecteren naar zijn cursus van vorig jaar (heeft hij ook op dit mondeling gedaan), wat ik helemaal NOT DONE vindt..
Kvraag mezelf als, of diene mens ooit ons boek zal gelezen hebben.

Nu is ook het probleem dat onze opleidingscoordinator net departementshoofd is geworden, dus zitten wij ook al zonder opleidingscoordinator.


Kvraag mij dus nu gewoon af, in hoevere dit allemaal mogelijk is, dat ze gewoon met onze voeten blijven spelen... Kmoest normaal al in vakantie zijn..

+ Als er toch maar een leerkracht gekozen wordt om mijn volgend mondeling af te nemen, kan ik dan ook zelf iemand gaan kiezen ?!

ng

Legacy Member
Wel hier zal je geen antwoord vinden. De directie van uw school is een plaats waar er wel wat meer antwoorden te vinden zullen zijn.
Zeker als je gewoon in groep gaat.

lantaarnpaal

Legacy Member
Als iedereen gebuisd is zullen wel zien dat er iets fout is he....

Welk vak trouwens?

BrNlicious

Legacy Member
Je kan vragen om een andere leerkracht die aanwezig is bij het examen als het wordt afgenomen. Als je da wil dan is de school daartoe verplicht.

kil911ler

Legacy Member
Ga es langs bij de ombudsdienst van je departement/faculteit?

harniq

Legacy Member
1/ het leven is niet eerlijk. Face it
2/ het doel van een examen is niet om juiste antwoorden te geven, maar wel om de juiste mensen wijs te maken dat ge een voldoende verdient.

Meer punten zijn te verdienen door te lobbyen bij de departementsleiding. Klagen op een forum helpt niet. Ik begon ieder jaar met 3 dagen lang iedere docent, secretaresse en directeur af te lopen om een aantal onvoldoendes recht te zetten.

Oneerlijk zegt ge? Niet akkoord. Als gij u a priori beperkt in de mogelijkheden om punten te bekomen, gaat ge minder punten hebben. Dat is vrij logisch. Op uw strepen staan en uw rechten laten gelden is een geldige manier om voldoendes af te dwingen.

passero

Legacy Member
harniq zei:
Ik begon ieder jaar met 3 dagen lang iedere docent, secretaresse en directeur af te lopen om een aantal onvoldoendes recht te zetten.

En dan zeggen in een ander topic dat ge beter zijt dan de gemiddelde? Ik wist niet dat de gemiddelde mens elk jaar veel onvoldoendes heeft.

Anoniem09

Legacy Member
passero zei:
En dan zeggen in een ander topic dat ge beter zijt dan de gemiddelde? Ik wist niet dat de gemiddelde mens elk jaar veel onvoldoendes heeft.

Haha, ja indd, de stoefer.

Riverdale27

Legacy Member
Vanuit mijn ervaring is dit gewoon een student die niet goed oplet... Komt zovaak voor.

"De prof moet mij niet"
"Het is niet eerlijk"
"Blabla"

Allemaal bullshit. Leer uw vak en stop met klagen. Nu kunt ge niks doen. Na de examens gaat ge naar de directie (evt. in groep) en kijkt ge wat er gedaan kan worden.

Piroh

Legacy Member
passero zei:
En dan zeggen in een ander topic dat ge beter zijt dan de gemiddelde? Ik wist niet dat de gemiddelde mens elk jaar veel onvoldoendes heeft.

QFT

ikenjij

Legacy Member
@ Riverdale27, als dit naar mij gericht is zou ik toch willen vragen vanwaar dit komt..

Het enige wat ik mij hier afvraag is of dat dat zomaar mogelijk is, om een examen te gaan verzetten ( daar heb ik nu al mee leren leven )
maar dat iemand ffkes een examen gaat afnemen die volgens mij niet de kwalificaties heeft om dit te doen, want heb die mens nu al 2 semesters gehad, en die praat enkel en alleen maar over zijn eigen vakken, vandaag nogmaals gefaced.

Ik heb al meer dan voldoende tijd en energy gestoken in het volgende examen, dat ik het gewoon ontzettend spijtig zou vinden, dat er dan een andere leerkracht komt en even alles verkracht.

Ik ga morgen eens langsgaan op school, en navragen naar de mogelijkheid van een andere ondervrager dan.

@harniq, stoer dat je ffkes vermeld dat leven niet eerlijk is maar bons, als je hele dagen de zeul afloopt bij de mensen vraag ik me af of je het verdiend om er door te zijn, of als ze je er doorlaten om van je gezaag af te zijn.. Alé, moet daar misschien ffkes over nadenken.

Ik heb hier alleen mijn vraag gepost om te kijken wat jullie zouden gaan doen.

Iemand

Legacy Member
Over wat gaat het hier eigenlijk? Middelbaar of hoger onderwijs?

Dark.Magician01

Legacy Member
Wat een aap zeg. In het niet eens vermelden dat je op Hoger Onderwijs zit. Bitch...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan