Archief - Examen niet afleggen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

yannn

Legacy Member
hallo iedereen,
Ik ben een student aan de universiteit van gent, aangezien dat mijn herexamens te dicht op elkaar vallen zou ik er een paar niet meedoen. Nu is mijn vraag: Kan ik mijn studiebeurs verliezen als ik niet aanwezig ben op een herexamen?
alvast bedankt!

jekkee

Legacy Member
nee ik denk het niet, ik heb ooit eens geen enkel examen meegedaan en heb men studiebeurs niet verloren.

Forzaracing

Legacy Member
Je moet je gewoon NIET inschrijven voor u herexamens. Je hebt u studiepunten opgenomen (en bent ze dus kwijt), ze gaan u dus geen deel van u studiebeurs terugvorderen ;)

Mr.

Legacy Member
yannn zei:
hallo iedereen,
Ik ben een student aan de universiteit van gent, aangezien dat mijn herexamens te dicht op elkaar vallen zou ik er een paar niet meedoen. Nu is mijn vraag: Kan ik mijn studiebeurs verliezen als ik niet aanwezig ben op een herexamen?
alvast bedankt!

Stuur een mailtje naar je ombuds?

kil911ler

Legacy Member
Forzaracing zei:
Je moet je gewoon NIET inschrijven voor u herexamens. Je hebt u studiepunten opgenomen (en bent ze dus kwijt), ze gaan u dus geen deel van u studiebeurs terugvorderen ;)

Van dat je niet slaagt in 1e zit ben je 'direct ingeschreven' voor 2e zit. Tis niet dat je je apart moet gaan inschrijven om te willen deelnemen aan 2e zit. Tenzij ik je eerste zin misverstaan heb.

Th1x4nG

Legacy Member
kil911ler zei:
Van dat je niet slaagt in 1e zit ben je 'direct ingeschreven' voor 2e zit. Tis niet dat je je apart moet gaan inschrijven om te willen deelnemen aan 2e zit. Tenzij ik je eerste zin misverstaan heb.

In Leuven is het sinds dit academiejaar wel zo dat je moet inschrijven voor 2de zit.

glashelder

Legacy Member
kil911ler zei:
Van dat je niet slaagt in 1e zit ben je 'direct ingeschreven' voor 2e zit. Tis niet dat je je apart moet gaan inschrijven om te willen deelnemen aan 2e zit. Tenzij ik je eerste zin misverstaan heb.

Bij ons in eerste bachelor moet je je ook inschrijven.

kil911ler

Legacy Member
Mo, dit wist ik es niet si :D

Bij ons is dit nog niet het geval, maar waarom zouden ze dat invoeren? Om geen papier verspilling te hebben tijdens de 2e zit? :unsure:

glashelder

Legacy Member
'k Denk het. In het eerste jaar zijn de 3 richtingen van pol & soc zo'n beetje gemeenschappelijk, dus samen met schakels en minors en toestanden zijn dat enorme aantallen leerlingen (800-900). Sommige vakken zijn buisvakken en dan heb je 300 mensen die tweede zit hebben. Je kan dan 300 exemplaren afprinten, maar als de helft niet afkomt...

McGregor

Legacy Member
kil911ler zei:
Mo, dit wist ik es niet si :D

Bij ons is dit nog niet het geval, maar waarom zouden ze dat invoeren? Om geen papier verspilling te hebben tijdens de 2e zit? :unsure:

En gewoon ook om de lokalen goed te kunnen plannen denk ik. Voor de examendata zal het niet zijn want die waren al relatief vroeg bekend.

glashelder

Legacy Member
McGregor zei:
En gewoon ook om de lokalen goed te kunnen plannen denk ik. Voor de examendata zal het niet zijn want die waren al relatief vroeg bekend.

Bij ons heeft het niks met lokalen te maken in ieder geval. Die zijn al lang op voorhand bekend, en het inschrijven voor tweede zit moet voor 15 augustus gebeuren. Beetje laat om dan nog lokalen te gaan regelen ;)

kil911ler

Legacy Member
Nu dat jullie het zeggen, met zulke grote groepen, zeer begrijpelijk dan :D

Weer iets bijgeleerd ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan