Archief - Ervaringen regentaat wiskunde/Frans

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kippetje2007

Legacy Member
Dit academiejaar ga ik me waarschijnlijk inschrijven voor regent wiskunde of Frans, gecombineerd met een bijvak.

Voor Frans was ik in het middelbaar eerder een 'gemiddelde' leerling en bij mijn voorgaande opleiding (leerkracht lager onderwijs) heb ik ook wel veel moeite moeten doen, maar was ik er wel van de eerste keer door. Het meeste moeite heb ik bij luisteroefeningen. De rest gaat over het algemeen goed.

Mijn wiskundige voorkennis ligt iets lager aangezien ik humane wetenschappen gedaan heb, maar daar hield ik wel zeer goed op wiskunde.

Heeft er iemand ervaring met één of beide vakken?
Hoe ervaren jullie het niveau van deze vakken in de hogeschool?
Wat is volgens jullie de beste keuze?
Bij mijn vorige opleiding(KHL) moest ik op bepaalde onderdelen 70% scoren om erdoor te kunnen zijn met 10/20. Is dit bij deze opleiding ook zo?

Nerath

Legacy Member
Bijvakken bestaan niet echt meer in de opleiding, je kan met gemak wiskunde en Frans gaan combineren.

Wat de andere vragen betreft is het niveau zo verschillend van hogeschool tot hogeschool dat daar moeilijk een algemene vraag over te stellen valt.

Op Artevelde, in Gent, valt wiskunde in elk geval ontzettend goed mee. Dit vooral omdat de werkdruk voor dit vak, in tegenstelling tot vele anderen, ontzettend laag ligt.
Frans was op didactisch niveau iets minder, interessante technieken om de taal aan te leren krijg je blijkbaar niet (itt de andere talen).

Raptyr

Legacy Member
Op inhoudelijk vlak stelt dat allemaal niet zo veel voor. Er is misschien werkdruk, maar dat komt eerder door de hoeveelheid taken dan door de moeilijkheidsgraad.

Met een beetje voorkennis en de wil om te werken mag de vakstudiecomponent voor gelijk welk vak geen probleem zijn.

Ikkina

Legacy Member
Waarom kies je voor Frans en wiskunde als je er zelf nooit echt heel goed in was? Waarom deze vakken de rest van je leven geven als je er zelf geen passie voor hebt?

Bij taalvakken is het bijna altijd het geval dat je minstens 70 à 75% moet behalen om over te zijn.

kippetje2007

Legacy Member
Ikkina zei:
Waarom kies je voor Frans en wiskunde als je er zelf nooit echt heel goed in was? Waarom deze vakken de rest van je leven geven als je er zelf geen passie voor hebt?

Bij taalvakken is het bijna altijd het geval dat je minstens 70 à 75% moet behalen om over te zijn.


Ik doe deze vakken wel graag, maar ben er gewoon geen uitblinker in.
Bij wiskunde had ik de beste resultaten en was het mijn lievelingsvak, maar het was wel humane en daar krijgt men dus minder uren waardoor het makkelijker was. Ik koos, in tegenstelling tot vele anderen, niet voor humane omwille van het feit dat er minder wiskunde in is, wel omdat ik gedragswetenschappen interressant vind.

kippetje2007

Legacy Member
Nerath zei:
Bijvakken bestaan niet echt meer in de opleiding, je kan met gemak wiskunde en Frans gaan combineren.

Wat de andere vragen betreft is het niveau zo verschillend van hogeschool tot hogeschool dat daar moeilijk een algemene vraag over te stellen valt.

Op Artevelde, in Gent, valt wiskunde in elk geval ontzettend goed mee. Dit vooral omdat de werkdruk voor dit vak, in tegenstelling tot vele anderen, ontzettend laag ligt.
Frans was op didactisch niveau iets minder, interessante technieken om de taal aan te leren krijg je blijkbaar niet (itt de andere talen).

En heeft u ook ervaring of kennissen die geweest zijn bij Karel De Grote hogeschool in Antwerpen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan