Archief - Enquête mini-onderneming

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Chappii (oi22)

Legacy Member
Beste

In het zesde jaar van onze school richten wij een mini-onderneming op. Hiervoor hebben we een enquête aangemaakt als deel van ons marktonderzoek.

De enquête duurt 1 minuut en je zou er ons veel mee helpen.

ePlugs

Alvast bedankt!
Chappii

Underlegend

Legacy Member
Ik heb anderhalf jaar geleden ook een mini-onderneming gehad, waarvan ik CEO was. Als ik je een tip mag geven. Ik hoop dat jullie toch meer dan alleen oordopjes gaan verkopen. Op zich vind ik het wel een goed idee, maar probeer toch nog andere interessante gadgets te vinden die passen bij jullie concept van 'veilig uitgaan'. Probeer dan ook weer niet te veel producten aan te bieden en check welke producten het populairst zijn. Onze mini-onderneming had trouwens een jaaromzet van rond de 6000 euro, waarvan we een deel aan een goed doel hebben geschonken. Een goed voorraadbeheer en veel plannen zijn een must voor een succesvolle mini. :)

Veel succes!

Chappii (oi22)

Legacy Member
Underlegend zei:
Ik heb twee jaar geleden ook een mini-onderneming gehad, waarvan ik CEO was. Als ik je een tip mag geven. Ik hoop dat jullie toch meer dan alleen oordopjes gaan verkopen. Op zich vind ik het wel een goed idee, maar probeer toch nog andere interessante gadgets te vinden die passen bij jullie concept van 'veilig uitgaan'. Probeer dan ook weer niet te veel producten aan te bieden en check welke producten het populairst zijn. Onze mini-onderneming had trouwens een jaaromzet van rond de 6000 euro, waarvan we een deel aan een goed doel hebben geschonken. Een goed voorraadbeheer en veel plannen zijn een must voor een succesvolle mini. :)

Veel succes!

Wij hebben ondertussen al een gesprek gehad met Vlajo - geen idee of je daar mee bekend bent - en die waren tevreden over wat wij gingen aanbieden, we gaan het daar dan ook bijhouden denk ik. Wij hebben ook maar een groep van acht man, in tegenstelling tot andere scholen waar het tot 25 man gaat.

Maar ik zal het alleszins eens overleggen met de groep, thanks. :)

Morrissey

Legacy Member
3 Hoeveel ben je bereid te betalen voor oordopjes?
Geef het antwoord aan dat (het meest) op je van toepassing is

Beetje absurde antwoorden hé. Wat voor oordoppen zijn dat, die oranje die je overal gratis bij krijgt?

Done..

Estrebian

Legacy Member
Chappii (oi22) zei:
Wij hebben ondertussen al een gesprek gehad met Vlajo - geen idee of je daar mee bekend bent - en die waren tevreden over wat wij gingen aanbieden, we gaan het daar dan ook bijhouden denk ik. Wij hebben ook maar een groep van acht man, in tegenstelling tot andere scholen waar het tot 25 man gaat.

Maar ik zal het alleszins eens overleggen met de groep, thanks. :)

Ik sluit mij toch wel aan bij Underlegend, met earplugs alleen ga je volgens mij geen mooi resultaat behalen.

Het argument van 8 personen vind ik maar zwak. In het 6e middelbaar hebben wij ook een mini-onderneming opgestart, en dit met slechts 5 personen. Wij zijn markten afgeschuimd om chocomelk/soep/oxfam fruitsap te verkopen en hebben een trimester lang lessen Spaans gegeven (2 van ons waren daar namelijk zeer goed in). Als de groep gedreven genoeg is, kan je heel wat bereiken :)

Underlegend

Legacy Member
Wij waren maar met 7 trouwens. Geloof me, voor een mini-onderneming is meer mensen echt niet beter, integendeel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan