Archief - Enquête Kraantjeswater

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xevven

Legacy Member
Hallo iedereen

Momenteel ben ik met een aantal van mijn medestudenten een project aan het uitwerken ivm het promoten van kraantjeswater als drinkwater in scholen.

We hebben daarbij een korte enquëte opgesteld met een aantal vraagjes over het drinkgedrag van Jan Modaal :)

Het zou fijn zijn indien jullie eventjes 2 minuutjes van jullie kostbare tijd zouden willen investeren in het invullen van deze online vraagjes.

Alvast bedankt!

Link: Drinkwater, het water dat we drinken?

hashtag

Legacy Member
enquëte, wat is dat?

also:

vind je kraantjeswater lekker?
ja
nee

ik kan beide aanvinken, fix uw enquÊte aub.

Xevven

Legacy Member
gazmask zei:
enquëte, wat is dat?

also:

vind je kraantjeswater lekker?
ja
nee

ik kan beide aanvinken, fix uw enquÊte aub.

Een enquête of bevraging is een manier van onderzoek doen, waarbij gebruik wordt gemaakt van een vragenlijst, die aan meerdere personen wordt voorgelegd. Deze personen kunnen de hele doelgroep vormen, of zijn gehaald uit een representatieve steekproef. Het onderzoek kan gaan om zowel feiten als meningen (zoals bij een opiniepeiling). De uitslag van een enquête kan op zichzelf gehouden worden, maar dient meestal ter ondersteuning van andere gegevens.

Also, ik heb ze niet gemaakt. Ik deel enkel de link.
Bedankt voor het melden wel.

Also, common sense zou genoeg moeten zijn om te weten dat je maar eentje moet aanvinken, aangezien het een ja/neen vraag is.

glashelder

Legacy Member
Heh, direct al typfout op de eerste pagina (ledegnack). Maar daar staat dat jullie onderzoek doen bij studenten van de Ledeganck... Dat ben ik niet :unsure:

McGregor

Legacy Member
Kraantjeswater verschilt in smaak van regio tot regio. Jammer dat je niet wat informatie over de onderzochte persoon hebt gevraagd zodat je wat meer conclusies kon trekken.

Xevven

Legacy Member
Like I said, ik heb ze niet opgesteld. Er is mij gewoon gevraagd om ze door te spelen aan andere mensen :)

Bedankt voor jullie tijd allesinds :)

Silmarunya

Legacy Member
Ingevuld, maar twee belangrijke gebreken in mijn ogen:

- Misschien had je beter naar de regio gevraagd, want de kwaliteit/smaak van kraantjeswater verschilt drastisch per regio.

- In de enquête komt nergens de optie 'gefilterd kraantjeswater' voor. Ik en vele anderen hier op het forum gebruiken Brita-kannen en consoorten. Ik heb dan maar steeds voor kraantjeswater gekozen, hoewel dat niet helemaal juist is.

Bonaventura

Legacy Member
Nog een suggestie voor de opstellers, niet voor jou dus Xevven. Bij de zogenaamde "ja/nee" vragen ook de optie "Andere" zetten en liefst ook een tekstvak om deftig te kunnen nuanceren. Ik neem bv. een halve liter water in een plastiek flesje mee naar school en hervul dat dan op school, waardoor je eigenlijk géén van beide keuzes (ik gebruik een drinkbus/ik drink flesjeswater) juist kan noemen want het is een combinatie van de twee.

kil911ler

Legacy Member
Ingevuld, maar ik drink niet overal kraantjeswater. Hangt af van de regio (veel kalk of niet) en van de leidingen :p

Put_met_keren

Legacy Member
Silmarunya zei:
Ingevuld, maar twee belangrijke gebreken in mijn ogen:

- Misschien had je beter naar de regio gevraagd, want de kwaliteit/smaak van kraantjeswater verschilt drastisch per regio.

Inderdaad.
Toen ik nog in Gent woonde vond ik het kraantjeswater niet lekker en dronk ik het eigenlijk niet. Sinds ik in Serskamp woon doe ik dat wel.

HaNSoNn zei:
Nog een suggestie voor de opstellers, niet voor jou dus Xevven. Bij de zogenaamde "ja/nee" vragen ook de optie "Andere" zetten en liefst ook een tekstvak om deftig te kunnen nuanceren. Ik neem bv. een halve liter water in een plastiek flesje mee naar school en hervul dat dan op school, waardoor je eigenlijk géén van beide keuzes (ik gebruik een drinkbus/ik drink flesjeswater) juist kan noemen want het is een combinatie van de twee.

Idem ongeveer
Ik koop dan een flesje water op school en als het op is vul ik dat ofwel thuis of op school en dat gebruik ik een paar dagen.

Tyfius

Legacy Member
Ik dronk vroeger wel kraantjeswater maar sinds we een waterverzachter hebben laten plaatsen een 15 tal jaar geleden vind ik het niet meer lekker. Al moet ik ook wel bekennen dat ik vooral bruiswater drink. Plat water drink ik eigenlijk alleen op kantoor.

bobdespouwer

Legacy Member
kraantjeswater voor koffie en thee, spa/evian voor gewoon te drinken!

fluffster71

Legacy Member
Ik drink meestal kraantjeswater. Mijn vriendin vindt dat vies. Alhoewel ze het verschil niet smaakt als ik haar kraantjeswater geef. Met choco doe ik dat ook dikwijls. Ik smeer haar een boterham met Lidl chocopasta en laat haar denken dat het Nutella is. Ze eet die dan zonder problemen op. Of omgekeerd laat ik haar denken dat een boterham met Nutella met Lidl pasta is, dan moet ze hem niet meer hebben. :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan