Archief - Enquête ivm schoolproject

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

'Ledeberg' roept bij mij op:


  • Totaal aantal stemmers
    17
  • Opiniepeiling gesloten.

Journo

Legacy Member
Beste 9-lifers

Ik ben een student journalistiek in Gent. Momenteel zijn we bezig met een schoolproject rond de Gentse wijk Ledeberg. Het zou een lokaal magazine moeten worden met rubrieken allerhande over het reilen en zeilen in Ledeberg, een volkswijk die de meeste mensen enkel kennen van de film 'Aanrijding in Moscou'. Één van die rubrieken handelt over de perceptie van Ledeberg bij de niet-inwoners. Voor de Gentenaars of iedereen die al eens in Ledeberg is geweest: waar denk jij spontaan aan bij het woord Ledeberg? Hoe zou je de wijk omschrijven? Graag uw mening!

De relevantste stellingen komen in ons magazine te staan. Laat u gaan!

Gintje

Legacy Member
Heb je er al aan gedacht dat er mensen zijn die mogelijk aan iets anders denken zoals:
A. Ik ken het niet
B. De geboorte stad van Frank De Winne

Amaryliss

Legacy Member
Ik ken het alleen van naam. Na wat Google'n toch op 2de optie gestemd.

Put_met_keren

Legacy Member
Ik heb nog in Ledeberg op het OLVC gezeten, van het 3e tot en met het 6e middelbaar.
Er zaten toch wel veel allochtonen op school, pakt dat er 10 man aan het voetballen was waren er toch wel 7 van buitenlandse origine.
De stelling "Bruisende multiculturele volkswijk, leuke lokale folklore etc." gaat voor mij niet op. Multicultureel ja, maar voor mij persoonlijk eerder een buurt die ik mijd. Ik voel me daar absoluut niet veilig, mede door het feit dat ik daar enkele jaren geleden eens ben overvallen.

Journo

Legacy Member
Gintje zei:
Heb je er al aan gedacht dat er mensen zijn die mogelijk aan iets anders denken zoals:
A. Ik ken het niet
B. De geboorte stad van Frank De Winne

Deze enquête is in de eerste plaats gericht naar mensen die Ledeberg kennen of er minstens al van gehoord hebben. Een optie 'ik ken het niet' is in dat opzicht niet echt relevant. Er zijn nog een hele hoop mensen in Ledeberg geboren die het ver geschopt hebben (Barbara Sarafian) of die er nog steeds wonen. Ze allemaal opsommen heeft ook geen meerwaarde met betrekking op het doel van deze poll, nl. erachter komen wat het algemeen beeld is van de wijk Ledeberg bij de buitenwereld.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan