User_BELGIUM
Legacy Member
Waarschijnlijk hebben enkelen onder jullie het de laatste tijd in jullie bedrijf al vaak horen waaien over een onderwerp genaamd 'BYOD' ofte Bring Your Own Device. Externen brengen hun eigen laptops mee, je baas of iemand van je collega's loopt rond met zijn touchpad, smartphone.. en ze willen maar 1 ding: Verbinden naar je beveiligde bedrijfsnetwerk. Daardoor zijn er recentelijk toch steeds meer vragen hun kop komen boven steken, waarvan enkele: Hoe ga je daar mee om? hoe hou je die wildgroei in de hand? en vooral: wat is al dan niet mogelijk?
Gesteund door mijn werkgever (Vlaamse Overheid) die er zelf een proof-of-concept rond wil, maak ik mijn eindwerk over:
'Management van Mobile Devices'
Volgens mijn prof en collega's is dit een onderwerp/technologie dat nog in zijn kinderschoenen staat en waar nog niet zo veel mensen van op de hoogte zijn.
Toch vraag ik:
Zijn hier mensen die zich hieromtrent reeds het hoofd gebroken hebben? Die mij nuttige info - links - hints kunnen meegeven? Ooit al, mss in functie van hun eigen werk, reeds een concept hebben opgezet of onderzocht hebben en zin hebben om hun bevindingen te delen? Of die, iets algemener, een richting kunnen geven?
Moest het hier enkele mensen interreseren over hoe dit afloopt kan ik jullie ook op de hoogte houden en/of dit topic ter gepaster tijd van een update voorzien
edit:
Ik heb pas deze avond goedkeuring gekregen voor het eindwerk en heb er dus nog niets over opgezocht. Ik heb ook nog niet meteen een idee waar ik ergens zou moeten zoeken dus dacht ik om ff op fora een topic erover aan te maken om me alvast een kickstart te geven.
Het is niet de bedoeling dat andere mensen mijn werk doen. De bedoeling is: 'mocht je iets weten, tell me', niet 'zoek voor me op'.
Gesteund door mijn werkgever (Vlaamse Overheid) die er zelf een proof-of-concept rond wil, maak ik mijn eindwerk over:
'Management van Mobile Devices'
Volgens mijn prof en collega's is dit een onderwerp/technologie dat nog in zijn kinderschoenen staat en waar nog niet zo veel mensen van op de hoogte zijn.
Toch vraag ik:
Zijn hier mensen die zich hieromtrent reeds het hoofd gebroken hebben? Die mij nuttige info - links - hints kunnen meegeven? Ooit al, mss in functie van hun eigen werk, reeds een concept hebben opgezet of onderzocht hebben en zin hebben om hun bevindingen te delen? Of die, iets algemener, een richting kunnen geven?
Moest het hier enkele mensen interreseren over hoe dit afloopt kan ik jullie ook op de hoogte houden en/of dit topic ter gepaster tijd van een update voorzien
edit:
Ik heb pas deze avond goedkeuring gekregen voor het eindwerk en heb er dus nog niets over opgezocht. Ik heb ook nog niet meteen een idee waar ik ergens zou moeten zoeken dus dacht ik om ff op fora een topic erover aan te maken om me alvast een kickstart te geven.
Het is niet de bedoeling dat andere mensen mijn werk doen. De bedoeling is: 'mocht je iets weten, tell me', niet 'zoek voor me op'.
