KiPpIe
Legacy Member
Hallo beste 9lives-vrienden. Ik heb een nieuwe job aangeboden gekregen, maar weet niet echt wat ik er van moet denken. De situatie is als volgt; Momenteel ben ik een asp.net webdeveloper bij een klein bedrijfje, maar merkte ik dat mijn groeikansen zo goed als nihil zijn. Verder ga ik ook niet akkoord met bepaalde keuzes van het management.
Uiteindelijk ben ik dan gaan solliciteren, en ben ik bij een middelgroot IT consultancybedrijf terechtgekomen. Na enkele keren langs te gaan voor verkennend gesprek + technisch interview hebben ze vandaag een voorstel gedaan.
Nu is het zo dat het voorstel dat zij doen qua loonsinhoud minder goed is dan hetgeen ik nu heb.
Bruto komen ze er 50€ over (verwaarloosbaar), maar qua sociale voordelen zitten ze er toch ver onder, zo geven ze mindere maaltijdcheques (5 vs 6€, en pas na 6 maanden proef), is mijn dagelijkse "nettovergoeding" 5€ ipv 10€, krijg ik geen ecocheques, en ontbreekt er ook mijn huidige 6-maandelijkse bonus (57% belast) van 5% van mijn brutoloon van die periode.
Het enige voordeel dat ik krijg is een bedrijfswagen, wat ik nu nog niet heb, maar die wel van de wagenpoel komt en 42€ internetvergoeding (na de proefperiode)
Nu zit ik wel een beetje vast met mijn keuze. Zo zal ik bij mijn huidige werkgever netto meer verdienen, maar kan ik niet uitgroeien, en zal ik ook niet veel interessanter worden voor eventuele toekomstige kansen.
Langs de andere kant heb ik bij het andere bedrijf meer kansen, en doordat het consultancy is zal ik per definitie meer leren omdat certificaten halen "verplicht" is.
Iemand een idee hoe ik deze situatie het beste kan analyseren?
Wat zijn jullie eventuele ervaringen op dit gebied?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Uiteindelijk ben ik dan gaan solliciteren, en ben ik bij een middelgroot IT consultancybedrijf terechtgekomen. Na enkele keren langs te gaan voor verkennend gesprek + technisch interview hebben ze vandaag een voorstel gedaan.
Nu is het zo dat het voorstel dat zij doen qua loonsinhoud minder goed is dan hetgeen ik nu heb.
Bruto komen ze er 50€ over (verwaarloosbaar), maar qua sociale voordelen zitten ze er toch ver onder, zo geven ze mindere maaltijdcheques (5 vs 6€, en pas na 6 maanden proef), is mijn dagelijkse "nettovergoeding" 5€ ipv 10€, krijg ik geen ecocheques, en ontbreekt er ook mijn huidige 6-maandelijkse bonus (57% belast) van 5% van mijn brutoloon van die periode.
Het enige voordeel dat ik krijg is een bedrijfswagen, wat ik nu nog niet heb, maar die wel van de wagenpoel komt en 42€ internetvergoeding (na de proefperiode)
Nu zit ik wel een beetje vast met mijn keuze. Zo zal ik bij mijn huidige werkgever netto meer verdienen, maar kan ik niet uitgroeien, en zal ik ook niet veel interessanter worden voor eventuele toekomstige kansen.
Langs de andere kant heb ik bij het andere bedrijf meer kansen, en doordat het consultancy is zal ik per definitie meer leren omdat certificaten halen "verplicht" is.
Iemand een idee hoe ik deze situatie het beste kan analyseren?
Wat zijn jullie eventuele ervaringen op dit gebied?
Alvast bedankt voor de antwoorden.

