Archief - Design/development in het buitenland

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lockwood

Legacy Member
Hallo allemaal,

ik zit al enige tijd met het idee om een jaar te gaan werken in Amerika, en ben nu effectief eens aan het zoeken gegeaan. Het is vooral de bedoeling ervaring op te doen, en als alles een beetje goed verloopt ben ik eventueel bereid te verhuizen.

Ik ben opzoek naar werk in de IT branche, als graphic designer, front-end developer oid.

Indien jullie mij nuttige informatie of tips kunnen geven is dat van harte welkom!

Thanks!

W0utR

Legacy Member
Het schijnt dat designers zeer gewild zijn in Silicon Valley, er zijn genoeg startups die volk nodig hebben, alleen vrees ik dat het een probleem gaat zijn voor een visum.

Ik ken toch wat mensen die bijna een jaar hebben moeten wachten voordat ze echt konden vertrekken, gewoon omdat zo'n visum echt moeilijk is.

Ik denk dat je ook maar beter over een goede skill set beschikt, want als je niet meer kan dan iemand die daar woont ga je er natuurlijk niet geraken vrees ik.

Lockwood

Legacy Member
Woutr, waarom is het zo moeilijk een visum te krijgen dan?

En hoe was die ervaring voor die mensen dat je kende? Hoe vinden zij het in Amerika te werken? Werken ze ook in de IT sector?

brunodillen

Legacy Member
Werkvisums zijn inderdaad niet gemakkelijk te verkrijgen in de USA. Ik vind het land nogal protectionistisch op dat vlak. Voor zover mij bekend, zijn er een aantal opties:

H1-B: Dit visum kan je krijgen wanneer een Amerikaans bedrijf specifiek jou nodig heeft. Ze moeten dan wel aantonen dat ze geprobeerd hebben om een Amerikaan te vinden. Zij moeten dan ook de aanvraag voor jou indienen. Er zijn ook quota verbonden aan dit visum en die zijn dit jaar reeds ingevuld. Dat betekent dat je tot april 2013 moet wachten voor een nieuwe aanvraag.

L1: Dit is vaak de meest realistische maar misschien niet in jouw situatie. L1 kan je krijgen wanneer je hier reeds werknemer bent van een bedrijf maar nu naar de Amerikaanse vestiging gestuurd wordt. Hiervoor moet je minstens een jaar in dienst zijn bij het huidige bedrijf.

Green card lottery: Voor velen de grootste kans op een visum. Elk jaar begin oktober organiseert de USA een echte loterij waarmee je green cards kan winnen. Met een green card mag je permanent wonen en werken in de Verenigde Staten. Er zijn geen minimumeisen aan verbonden, alleen zijn er ongeveer 10x zo veel aanvragen als dat er green cards uitgedeeld worden.

Er zijn ook nog andere opties zoals voldoende geld investeren, een toptalent zijn, in Amerika studeren en dan je Visum overzetten naar een werkvisa, ... Ik zou je dan ook aanraden om rustig voort te zoeken maar nog niet te veel concrete plannen te maken. En je vervolgens begin oktober in te schrijven op de green card lottery. Of je kan ook trouwen met een Amerikaanse, dat maakt dat je automatisch ook in de VS mag wonen en werken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan