Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eivlys

Legacy Member
Minimo zei:
Sorry maar wat is een vpk?

Verpleegkunde

Weet van enkele in mijn jaar die eerst kiné aan UGent studeerde (1ste jaar niet lukte) en nu vpk'e studeren met succes.

coldplayke

Legacy Member
Kan je kinesitherapie niet ook aan de hogeschool volgen?

Zeus

Legacy Member
Als je zelf beseft dat je niet de juiste instelling hebt, verander er dan iets aan in plaats van meteen op te geven, verdorie, hoe kan je zo weinig wilskracht hebben. Je komt uit wetenschappen wiskunde, dus dom zal je wel niet zijn. Iets kiezen omdat je een makkelijker leventje gaat hebben gedurende de 3 of 4 jaar van uw studie is een fout motief. Zet u achter uw bureau, studeer, schrap alle sociale activiteiten, relaties en weet ik veel nog allemaal. Ga gewoon door die 5 jaar als een machine (eten, studeren, slapen) en je zal achteraf fier zijn dat je een universitair diploma hebt (en meer verdient ook).
De wereld is een jungle waarin je moet overleven en kan soms pijnlijk zijn, maar live with it, dat gaat ook zo zijn op je werk later.

Barney Stinson

Legacy Member
Zeus zei:
Als je zelf beseft dat je niet de juiste instelling hebt, verander er dan iets aan in plaats van meteen op te geven, verdorie, hoe kan je zo weinig wilskracht hebben. Je komt uit wetenschappen wiskunde, dus dom zal je wel niet zijn. Iets kiezen omdat je een makkelijker leventje gaat hebben gedurende de 3 of 4 jaar van uw studie is een fout motief. Zet u achter uw bureau, studeer, schrap alle sociale activiteiten, relaties en weet ik veel nog allemaal. Ga gewoon door die 5 jaar als een machine (eten, studeren, slapen) en je zal achteraf fier zijn dat je een universitair diploma hebt (en meer verdient ook).
De wereld is een jungle waarin je moet overleven en kan soms pijnlijk zijn, maar live with it, dat gaat ook zo zijn op je werk later.

Wow zo schoon :cry:

Utred

Legacy Member
Wat zeus zegt. Als je WW hebt gedaan kan het echt niet dat kine te moeilijk is.

Ties

Legacy Member
Interesse in het menselijk lichaam lijkt me vaag. Je wilt iets met mensen doen. Maar wat?
Je kan zoveel doen: sport(revalidatie), dokter, verpleger, radiologie, prothesen maken,..

Kijk eens naar welk beroep je uit wilt oefenen, daar vind je waarschijnlijk meer motivatie om te studeren

Zomaar een 5jarige of zelfs 3 jarige studie doen om zomaar geld te verdienen later is tijdverspilling en het zal later ook niet beter aanvoelen.
Doe wat je graag doet, geloof het of niet maar het kan

J.F.

Legacy Member
Ik heb altijd gehoord dat kinesitherapie op hogeschool hetzelfde is. Bijvoorbeeld hier op de PHL kunt ge dat volgen, maar het verschil met unief is dat zij een 6-weken-systeem hebben, waardoor dat inderdaad meer haalbaar is normaal, aangezien ge minder grote hoeveelheden op 1 keer moet leren. Maar zij moeten even goed een master doen daarna, aangezien het een academische bachelor is.

Clouds&Cereals

Legacy Member
+ het feit dat vanaf volgend jaar Kine aan de PHL verhuist naar de Unief...

Chipolopolo

Legacy Member
Zeus zei:
Als je zelf beseft dat je niet de juiste instelling hebt, verander er dan iets aan in plaats van meteen op te geven, verdorie, hoe kan je zo weinig wilskracht hebben. Je komt uit wetenschappen wiskunde, dus dom zal je wel niet zijn. Iets kiezen omdat je een makkelijker leventje gaat hebben gedurende de 3 of 4 jaar van uw studie is een fout motief. Zet u achter uw bureau, studeer, schrap alle sociale activiteiten, relaties en weet ik veel nog allemaal. Ga gewoon door die 5 jaar als een machine (eten, studeren, slapen) en je zal achteraf fier zijn dat je een universitair diploma hebt (en meer verdient ook).
De wereld is een jungle waarin je moet overleven en kan soms pijnlijk zijn, maar live with it, dat gaat ook zo zijn op je werk later.

You're kidding, right?

Het schrappen van alle sociale activiteiten zal eerder contraproductief werken op de motivatie en doorzetting voor te studeren m.i.
Dat je deze tot een minimum beperkt gedurende de examenperiode lijkt mij ook het beste, maar waar ga je binnen 5 jaar staan als je leven - ook gedurende het academiejaar- uit eten, studeren en slapen bestaat? Gelukkiger zal je er alleszins niet op worden. Misschien dat deze methode heeft gewerkt voor een enkeling zoals jij(?), maar ik denk dat dit totaal geen oplossing is voor 99.99% van de studenten.

Wat de TS betreft: 2/14 is wel weinig, maar een academiejaar eindigt pas in september dus het is nog te vroeg voor je balans op te maken. Je zegt dat je jaar er bijna op zit, maar ondanks dat dit klopt qua tijd zit je in de praktijk nog maar aan 50%. De tweede zit is er voor je 1e en 2e examenperiode nog zoveel mogelijk te redden dus wie weet wat je nog allemaal kan goedmaken?
Ik weet natuurlijk niet precies je thuissituatie maar als je in je eerste jaar al geen motivatie meer hebt voor door te zetten in de studie, vraag ik me af of het wel nog nut heeft van verder te doen. Als je je in deze examenperiode nog niet volledig kan smijten, dan lijkt het met inderdaad het verstandigst van een (minder lastige?) studie te overwegen.

KingK

Legacy Member
Zeus zei:
Als je zelf beseft dat je niet de juiste instelling hebt, verander er dan iets aan in plaats van meteen op te geven, verdorie, hoe kan je zo weinig wilskracht hebben. Je komt uit wetenschappen wiskunde, dus dom zal je wel niet zijn. Iets kiezen omdat je een makkelijker leventje gaat hebben gedurende de 3 of 4 jaar van uw studie is een fout motief. Zet u achter uw bureau, studeer, schrap alle sociale activiteiten, relaties en weet ik veel nog allemaal. Ga gewoon door die 5 jaar als een machine (eten, studeren, slapen) en je zal achteraf fier zijn dat je een universitair diploma hebt (en meer verdient ook).
De wereld is een jungle waarin je moet overleven en kan soms pijnlijk zijn, maar live with it, dat gaat ook zo zijn op je werk later.

Leuk leven dan, zonder maar iets anders te doen buiten studeren... Voor je het weet ben je 40jaar en heb je nog niets geleefd... Werk/studeer om te leven zou ik zeggen, niet omgekeerd. Hoe hoger het diploma, wss hoe hoger de verloning en dus ook meer opties om leuk te kunnen leven, maar als je er echt alles voor moet opgeven... Liever iéts lager/makkelijker gaan dan, dat je een beetje van de 2 hebt toch! :woohoo:

Saphira

Legacy Member
In mijn eerste jaar was ik er in het eerste semester ook voor niets door, maar het tweede semester heb ik dan wel grondig opgehaald door gewoon veel te studeren. Kinesitherapie is niet makkelijk, maar imo als je door het eerste jaar bent, gaat de rest wel wat makkelijker.

Het feit is ook dat je in het eerste jaar niet echt kinesitherapie-gerichte vakken hebt. Dus is het wel normaal dat je wat twijfelt.
Ga gewoon voor de belangrijkste herexamens (en misschien ook diegene waarvan je weet dat je erdoor zal kunnen zijn). Ik heb gerust nog een paar examenvragen van mijn eerste jaar staan, dus mocht je ze willen, moet je maar iets laten weten.

Het is gewoon studeren, maar je moet dit bij elke richting doen. Het feit dat het je zo gemakkelijk afging in het middelbaar kan hier wel voor problemen zorgen (was bij mij ook zo). Maar je moet je herpakken en toch studeren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan