Archief - CV periode werkloosheid /ziekte

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mayer

Legacy Member
Tja mijn cariëre ziet er niet zo rooskleurig uit wegens een (eigenlijk niet erkende ) ziekte die ik gehad heb .
Hierdoor heb ik gevaren tussen ziekte , werk ( wanneer het mogelijk was ), werkloosheid .
Omwille van deze ziekte natuurlijk meer perioden gehad van werkloosheid en ziekte dan werken .
De momenten dat ik goed was wilde ik echt werken , maar je kent dat als je je verleden moet opbiechten .
De werkgevers hebben weinig respect voor mensen die landurig ziek zijn geweest of in werkloosheid zitten ondanks dat ze toch moeite doen om an de bak te geraken .

Ben voor mijn ziekte in behandeling geweest in het buitenland en zelfs op eigen kosten betaald .

Ik ben nu al een dikke 6 maanden goed en wil de draad terug oppakken want wil terug iets betekenen voor de matschappij .

Sinds een dikke twee weken dus terug aan het solliciteren .

Maar telkens ik een mijn cv zie valt de moed me in de schoenen .

De perioden van ziekte en werkloosheid overstijgen alles .

Ik raak er zo stilaan echt van onder de voet en dat is nu ook weer niet goed voor mijn gezondheid .

Wie kan mij raad geven om een cv op te stellen voor mezelf met zo'n verleden ???

Ik ben echt hopelooos aan het worden , speur internet af naar oplossingen , maar vind hier weinig over .

JPV

Legacy Member
voor welke functie solliciteer je? Voor sommige jobs is een periode van werkloosheid echt geen ramp. Voor andere is het héél raar om werkloos geweest te zijn.

Anoniem07

Legacy Member
Mij hebben ze (= HR mensen) altijd verteld om enkel de werkervaring te noteren die er toe doet op een CV. Dus gewoon die periodes niet documenteren zou ik voorstellen. Dan vergroot de kans op een gesprek zonder dat je liegt. En als ze vragen (lees: je hebt al een voet tussen de deur want je bent op gesprek) waarom je bepaalde perioden niet hebt vermeld, zie mijn reden. Is imo een goed argument.

Yo-Han

Legacy Member
PunkDudez zei:
Mij hebben ze (= HR mensen) altijd verteld om enkel de werkervaring te noteren die er toe doet op een CV. Dus gewoon die periodes niet documenteren zou ik voorstellen. Dan vergroot de kans op een gesprek zonder dat je liegt. En als ze vragen (lees: je hebt al een voet tussen de deur want je bent op gesprek) waarom je bepaalde perioden niet hebt vermeld, zie mijn reden. Is imo een goed argument.

Inderdaad, op gesprek ook niet over beginnen.
Veelal vragen ze het zelfs niet als je niet zelf over zogenaamde gaten in je CV begint. Beetje chronologische CV(met data overal) vermijden in jouw geval. Als ze toch iets vragen betreft je ziekteperiode:

Is het relevant voor de job?
Niet liegen dan, maar heel kort blijven en snel het gesprek weer naar vandaag en nu sturen... vergt misschien wel wat oefening, maar gewoon zo veel mogelijk zwijgen over je ziekteperiodes op zo'n gesprek is meestal GOUD.

NU ben je gezond en wel, al maanden klaar om aan de slag te gaan, vooral blijven motiverend overkomen en je komt er wel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan