Archief - Criminologie - thuis studie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xo0

Legacy Member

MrKend54l

Legacy Member
Geen avondonderwijs in limburg?
Lijkt me sterk. Maar je hebt zoiets als middenjury. Daarmee behaal je een volwaardig diploma.

Insanitarium

Legacy Member
Criminologie wordt gegeven in UGent en KULeuven, van de andere nederlandstalige universiteiten ben ik niet zeker.
Werkstudent zijn is een mogelijkheid, echter is het bij de opleiding aan de KUL wel zo dat er vrij veel werkcolleges zijn, en dat er een stage is (die je dus niet adhv een examencontract kan opnemen).

Faun

Legacy Member
Ik zit momenteel in mijn master criminologie aan UGent. Er zijn heel wat mensen die het combineren met een vaste job en het statuur werkstudent hebben.

Het is zeker niet onmogelijk, criminologie is nu niet bepaald de richting dat je alle colleges moet volgen.
Ik ben vorig semester naar geen enkele les geweest en was toch op alles geslaagd. Als je op tijd je cursussen in orde maakt lukt dat wel, dus je kan gerust van thuis uit studeren.

Geckmeister

Legacy Member
Ik zit nu in mijn masterjaar criminologie aan de UGent en het is ook ongeveer thuisstudie :p

Veel naar de les gaan is niet echt nodig, maar je hebt inderdaad wel af en toe verplichte praktische oefeningen en de 300uur stage (3e jaar).

Het is dus doenbaar om u gewoon in te schrijven en enkel de examens te gaan doen + de verplichte zaken zoals stage en bachelorproef + masterproef in te dienen. Maar echt makkelijk zal dat niet zijn, sommige vakken vereisen wel het nodige inzicht en dat krijg je makkelijk mee in de lessen, maar veel moeite om dat in zelfstudie te kweken.

Als je werkt ondertussen, krijg je wel een speciaal statuut van werkstudent en dat brengt wat voordelen met zich mee.. En al helemaal als je werkt in een aansluitende sector, dan kan je voor meer dan de helft van de examens vrijgesteld worden en dus veel sneller je diploma halen.

Dus een masterdiploma behalen in de criminologische wetenschappen zal er niet inzitten hoe jij het wil.

Wat is je vooropleiding?
Wat die je nu van werk?

Insanitarium

Legacy Member
@Faun;Geckx: wat zijn jullie toekomstplannen na het behalen van de master? :)
Waar hebben jullie stage gedaan?

(Shaamteloos offtopic.)

Geckmeister

Legacy Member
lol dat wil ook lukken, faun en ik zitten in hetzelfde jaar. Echte naam ? (PM)

@ Insanitarium
Stage gedaan bij de VAD in brussel, meegewerkt aan kwalitatief onderzoek van druggebruik (trends) in het uitgaansmilieu. Zeer toffe stage vond ik persoonlijk.

Voor werk proberen binnen te geraken bij de Veiligheid van de Staat (ook masterproef daarrond aan het doen). Als dat niet lukt nog veel mogelijkheden dat mij evenzeer aanspreken. In private veiligheidssector, sociale sector,...
Wat ik NIET ga doen is bij justitie werken :puke:

Feit is dat ge veel richtingen uitkunt, 't is een zeer brede opleiding.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan