Archief - computer reparatie doen als bij verdienste?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Keysonline

Legacy Member
Hallo,

Ik zit er al een tijdje aan te denken om als bijverdienste computers te repareren.
Dan heb ik het vooral over, computers software matig repareren en in der loop der tijd meer kennis op doen over de hardware. Ik kan de componenten wel onderscheiden en RAM geheugen vervangen of processor pasta aanbrengen lukt perfect. Maar het fijne ken ik niet van hardware. (bijv een complete pc bouwen)

Ik zit met het idee aangezien ik met computers werken leuk vind en er verschillende mensen altijd ten rade komen bij mij als ze problemen hebben.
Ook heb ik ooit mijn computer kunnen repareren, waar ze in de winkel blijkbaar het probleem niet vonden. Even later heb ik wat zitten prutsen met het ram geheugen en memory tests gedaan en bleek een ram streepje kapot te zijn. 100 euro aan kosten in de winkel verloren natuurlijk...

Maar wat nu eigenlijk mijn vraag is, gaan er mensen rap hun pc binnen brengen bij onbekenden? Ik zou wel een professionele uitziende website maken en ongeveer 25-40 euro/uur rekenen.

Doen of niet?

Groeten

Oldskooler

Legacy Member
Neen.

Je gaat lastig gevallen worden voor de minste prul, zelfs telefonisch zal men een gauwanwtoord willen, zodat men toch maar niet moet langskomen en betalen, op de meest onredelijke uren.

Of indien er nadien iets misgaat, zal het uw schuld zijn, want jij bent er aan gekomen.

De mens is veel te evil.

Muscleduck

Legacy Member
Oldskooler zei:
Neen.

Je gaat lastig gevallen worden voor de minste prul, zelfs telefonisch zal men een gauwanwtoord willen, zodat men toch maar niet moet langskomen en betalen, op de meest onredelijke uren.

Of indien er nadien iets misgaat, zal het uw schuld zijn, want jij bent er aan gekomen.

De mens is veel te evil.

Volledig mee eens. 1x meegemaakt zoiets. 'k Moet een PC herstellen van goed 15 jaar oud. Harde schijf naar de kl*ten. Ik probeer zo veel mogelijk weer te halen (vooral foto's) maar 90 % heeft wel iets van artifacten. 'k Ging betaald worden maar ik heb nooit geld gezien. Ze verwachten altijd mirakels van u en als iets niet naar wens is klagen ze steen bij been, maar eens denken aan backups maken van een 15 jaar oude HD? Nope...
En dan nog nen 2en, zijne PC heel geformatteerd en in orde gezet, alles perfect. 3 maanden later mag ik herbeginnen omdat meneer overal op klikt wat hij tegen komt.

TL,DR; 'k zou het niet doen, de redenen geeft Oldskooler al.

eniac

Legacy Member
1. zie bovenstaand
2. jij gaat 25-40 euro per uur rekenen terwijl je het fijne van hardware niet kent en niet eens een volledige PC in elkaar kan steken? Alles OK voor de rest? :)

CyCo

Legacy Member
eniac zei:
2. jij gaat 25-40 euro per uur rekenen terwijl je het fijne van hardware niet kent en niet eens een volledige PC in elkaar kan steken? Alles OK voor de rest? :)
²nd
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan