Archief - combinatie MA Ing. en BA TEW ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

thibault12

Legacy Member
goedendag/goedenavond iedereen,

ik ben een student van 20 jaar en ik ben aan mijn 3e jaar bachelor in Industrieel Ingenieur aan Group T te Leuven bezig. Ik ben van plan om volgend jaar zowel aan een mijn master in ind. ing. als aan een bachelor in economie te beginnen. Economie dacht ik aan Solvay (ik ben perfect ned/frans-talig) of aan Leuven te studeren. Solvay is denk ik beter qua niveau en reputatie, maar KUL is niet ver van Group T.

Nu zijn mijn vragen: Is de combinatie theoretisch gezien mogelijk? En praktisch gezien wel haalbaar, als je weet dat ik niet zoveel leer maar toch redelijk goeie punten behaal en dat economie mij wel interesseert? en welk unif zouden jullie dan kiezen? Zullen er vakken zijn in economie die ik niet zal moeten volgen?

mvg,

Thibault

Racing_Genk

Legacy Member
Wij hebben geen enkele richting die iets heeft te maken met industrieel dus ik denk nie da ge veel zult mogen laten vallen.

Voor mij zelf zou zo'n combinatie absoluut onmogelijk zijn (ik doe tew), maar als ge uitzonderlijk slim zijt kan da lukken

timdeb

Legacy Member
Snelste manier om een master TEW te halen is via de master in management, 2 mogelijkheden bij de VUB (andere universiteiten ben ik niet van op de hoogte):

- Indien je reeds een academische bachelor hebt, kan je via een voorbereidingsprogramma van 12 stp (6 in jouw geval, vrijstelling voor wiskunde) instromen in de master in management van 60 stp. Daarna dien je nog 48 stp van de master TEW te vervolledigen (vrijstelling voor operationeel beheer en logistiek + organisatieleer)
- Je kan natuurlijk ook eerst je master ing. behalen, dan hoef je het voorbereidingsprogramma niet te doen.

Wolfskin

Legacy Member
thibault12 zei:
Economie dacht ik aan Solvay (ik ben perfect ned/frans-talig) of aan Leuven te studeren. Solvay is denk ik beter qua niveau en reputatie, maar KUL is niet ver van Group T.
Mischien is kijken of het mogelijk is om een executive master te volgen, die lessen zijn s'avonds en op zaterdag. Staat heel mooi op je CV en je skipt alle rommel dat ze in een BA steken en gaat direct naar de juicy part. Dit is mogelijk bij zowal solvay als vlerick.

Blijkbaar dus niet mogelijk zonder minstens 3 jaar werkervaring

thibault12

Legacy Member
timdeb zei:
Snelste manier om een master TEW te halen is via de master in management, 2 mogelijkheden bij de VUB (andere universiteiten ben ik niet van op de hoogte):

- Indien je reeds een academische bachelor hebt, kan je via een voorbereidingsprogramma van 12 stp (6 in jouw geval, vrijstelling voor wiskunde) instromen in de master in management van 60 stp. Daarna dien je nog 48 stp van de master TEW te vervolledigen (vrijstelling voor operationeel beheer en logistiek + organisatieleer)
- Je kan natuurlijk ook eerst je master ing. behalen, dan hoef je het voorbereidingsprogramma niet te doen.

Zeer interessante alternatief ! deze duurt dan maar 2 jaar? en kan je daarna gewoon doorstromen naar een master in TEW in een andere unif, of alleen aan de VUB? en denk je dat dit te combineren is met een MA in ind. ing.?

Flawless

Legacy Member
Die Master in Management > Master in TEW gaan ze veranderen, omdat er teveel opportunisten die diploma halen zonder er echt voor gezweet te hebben had ik ergens gelezen.

timdeb

Legacy Member
thibault12 zei:
Zeer interessante alternatief ! deze duurt dan maar 2 jaar? en kan je daarna gewoon doorstromen naar een master in TEW in een andere unif, of alleen aan de VUB? en denk je dat dit te combineren is met een MA in ind. ing.?

Zal je eens moeten navragen, maar ik denk wel dat je aan elke unif de master TEW (hoogstwaarschijnlijk dan wel de 'volle' 60 stp) kan starten.

Combinatie van de 2 lijkt mij niet echt haalbaar, tenzij jij een uitzondering op de regel bent en 2 thesissen in dezelfde periode kunt schrijven natuurlijk. :)

timdeb

Legacy Member
Flawless zei:
Die Master in Management > Master in TEW gaan ze veranderen, omdat er teveel opportunisten die diploma halen zonder er echt voor gezweet te hebben had ik ergens gelezen.

Ik heb vorige week met de studietrajectbegeleider gesproken en volgens haar is het nog steeds mogelijk ... . Via welke bron heb je dat vernomen?

stinky

Legacy Member
Is schakelen naar EW niet korter? Ik ken er niet veel van, maar als ik kijk naar het voorbereidingsprogramma voor de master EW, dan zie ik dat die 84 studiepunten heeft. Een groot deel van die vakken zijn wiskunde gerelateerd, dus daar krijg je wss vrijstellingen voor. En ik dacht dat de master EW maar 1 jaar was, dus dan kan je alles praktisch op 2 jaar tijd doen.

Ik heb het nu wel over de Ugent en wss heb ik ergens iets over het hoofd gezien, maar ik vroeg het me toch af.

Flawless

Legacy Member
timdeb zei:
Ik heb vorige week met de studietrajectbegeleider gesproken en volgens haar is het nog steeds mogelijk ... . Via welke bron heb je dat vernomen?

Voorlopig, maar dit gaat onvermijdelijk veranderen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan