Archief - Biomedische laboratoriumtechnologie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RandomAsUsual

Legacy Member
Ik ben nogal geïnteresseerd in bovenstaande richting maar doe economie-moderne talen. Is mijn voorkennis echt een obstakel of niet? Zelf zou ik zeggen van niet aangezien vele mensen die ecmt doen toch aan kine beginnen bv. en ook omdat je volgens mij niet echt voorkennis nodig hebt voor een prof. ba. Ook in een post van Reflectus in dit topic https://www.beyondgaming.be/archive...or-biomedische-labotechnieke-of-chemie.812045 wordt gezegd dat alle basis van chemie, biologie en fysica gezien wordt in het 1e jaar. In dit topic https://www.beyondgaming.be/archive/werk-studie.130/overschakelen-hogeschool.676746 echter zegt de ts dat hij na 2,5 weken al zeer veel achter loopt met chemie en dat ze bij wijze van spreken in 1 min over de basis gegaan zijn (dit kan natuurlijk overdreven zijn of (zonder cru te willen zijn) aan de persoon zelf liggen). Hierdoor twijfel ik toch wel. Kan iemand mij hierbij helpen?

Grizzzly

Legacy Member
Je hebt geen voorkennis nodig, zeker niet. Enkel interesse, uiteraard is alles wat je voordien hebt meegenomen een pluspunt. Maar meer ook niet!

SteakEight

Legacy Member
Ik heb zelf biomedische laboratorium technologie gestuurd in Leuven en ik denk dat dit zeker haalbaar is. In het eerste jaar werd tegen een vlot tempo over de basis gegaan (met redelijk duidelijke cursussen) en als je hulp nodig zijn ze zeker bereid om te helpen.

In de elk jaren zijn er wel een paar zwaardere cursussen, maar dan kan niet anders :p

moest je nog meer specifieke dingen willen weten laat dan gerust nog iets weten

Orchidee

Legacy Member
Moet normaal wel haalbaar zijn, maar besef goed dat je harder zal mogen studeren dan je medestudenten. Start is inderdaad nagenoeg van nul maar voor hen zal dit de eerste weken/ maanden alleen maar herhaling zijn terwijl voor jou alles nieuw zal zijn en hierdoor misschien ook tevlug gaat om alles te snappen. Het is ook niet omdat het van nul start dat alles grondig wordt uitgelegd; ze kunnen ook wel eens sneller over een stukje gaan in de veronderstelling dat iedereen het al kan. De meeste hebben ook een wetenschappelijke vooropleiding gehad. Maar uiteindelijk moet het, mits goeie motivatie, wel haalbaar zijn hoor.

(Ikzelf volg chemie in Gent maar 1e bachelor is bijna identiek aan BLT)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan