Archief - Bijscholen in Informatica

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Darks

Legacy Member
Dag,

Ik werk als commericieel adviseur in een bank, een job die ik graag doe en mooi in het verlengde van mijn diploma past (bachelor financie- en verzekeringswezen).

Als hobby volg ik de IT sector echter op de voet, en ben zelf ook geregeld aan het knutselen in hard- en software. Maar echt veel theoretische kennis heb ik niet en dus ben ik op zoek naar een interessante manier om hierover bij te leren.

Binnen de bank heb ik me ingeschreven voor bv. een cursus over netwerken, maar ik wil graag wat meer. Volwassenenonderwijs lijkt me eigenlijk nogal gefragmenteerd (cursusje office, cursusje windows..) en een volledige bachelor in avondonderwijs bestaat ook niet echt zover ik gevonden heb?

Dus alle tips en ervaringen zijn welkom :)

SysRq

Legacy Member
Darks zei:
Maar echt veel theoretische kennis heb ik niet en dus ben ik op zoek naar een interessante manier om hierover bij te leren.

Lees eens een boek. :unsure:

Si3L

Legacy Member
Ik volg momenteel een avondopleiding informatica aan de PCVO (3 jaar 3 avonden / week... als het goed is krijg je je graduaat aan het einde). Na je eerste jaar kan je kiezen voor optie netwerken of programmeren... Misschien is dat wat je zoekt?

Darks

Legacy Member
Si3L zei:
Ik volg momenteel een avondopleiding informatica aan de PCVO (3 jaar 3 avonden / week... als het goed is krijg je je graduaat aan het einde). Na je eerste jaar kan je kiezen voor optie netwerken of programmeren... Misschien is dat wat je zoekt?

Ja iets in die aard. Via google kwam ik echter bij vanalles en niets uit. Volg je het bij CVO Hasselt dan?

Klinkt goed :)

Si3L

Legacy Member
CVO step is ook een avondschool in de buurt, PCVO handel is waar ik het volg. Werkt nauw samen met de PHL.

R3L4X

Legacy Member
Misschien je inschrijven aan een HS/Unief, vragen naar een speciaal programma, dat je dus over meer jaren je opleiding kan afmaken. Lijkt me echter wel moeilijk te combineren met werk dan ook.

En boeken zoals hierboven kan ook, jezelf dingen gaan aanleren, stap per stap.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan