Archief - Betaalde "verlof"dag bij vakantiewerk?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pieterjan94

Legacy Member
Hallo

ik heb wat gezocht, maar heb rond dit onderwerp nog geen thread gevonden op het forum (of ik moet écht slecht gezocht hebben).
In ieder geval, mijn grootmoeder is gisteren overleden en eind volgende week is haar begrafenis gepland, in de namiddag. Nu wil het zijn dat ik maandag begin met mijn vakantiewerk, dus ik moet een "verlof"dag gaan aanvragen voor vrijdag.
Ik ben verplicht aan mijn interimkantoor te laten weten wanneer ik niet kan gaan werken, maar ik vrees dat ik dan niet betaald word, dus wil ik het eerst regelen met mijn werkgever.
Nu vraag ik mij af, of deze vrije dag betaald is of niet? Want wettelijke feestdagen worden wel betaald.

Groetjes
Pieter-Jan

Cubbus

Legacy Member
Nee is niet betaald... Ik zie het verband tussen begrafenis en wettelijke feestdag ook niet echt.

Pieterjan94

Legacy Member
Ok bedankt, en ik dacht dat het onder dezelfde regeling zou vallen. Aangezien het niet zomaar even een vakantiedagje is.

Genious

Legacy Member
Bestaat er niet zoiets als klein/groot verlet?
Geen idee of het van toepassing is op vakantiewerk echter. (en wat er allemaal onder verlet valt)

maxkes

Legacy Member
Maar goed dat het onbetaald is. Dacht dat jong manneke nu echt al te profiteren?

Kandul

Legacy Member
Dat is klein verlet en is normaal gezien betaald, je hebt recht op 1 dag.

Cubbus

Legacy Member
Is dit niet indien je reeds langer dan 1 maand werkt bij de onderneming?

Kandul

Legacy Member
Cubbus zei:
Is dit niet indien je reeds langer dan 1 maand werkt bij de onderneming?
Geef anders eens een bron in plaats van er maar wat op los te gokken (getuige jouw eerste bericht in dit onderwerp) en zo foutieve informatie te verspreiden.
[url=http://www.werk.belgie.be/detailA_Z.aspx?id=30568]Werk België[/url] zei:
Om recht te hebben op klein verlet moeten vier voorwaarden gelijktijdig vervuld zijn:

Het moet gaan over een gebeurtenis die recht geeft op klein verlet
De werknemer zou normaal gezien gewerkt hebben
De werknemer moet de werkgever zo snel mogelijk verwittigen
De afwezigheidsdagen moeten gebruikt worden voor het doel waarvoor ze werden toegestaan
Ik zie daar geen voorwaarde staan die zegt dat je 1 maand gewerkt moet hebben, geef daar dus eens een bron voor. Er kunnen wel gunstiger voorwaarden gelden (zowel op collectief als op individueel vlak), maar ik betwijfel ten zeerste dat jij spreekt over een gunstiger voorwaarde.

Cubbus

Legacy Member
Ik had het ergens gelezen bij ziekte, daarom dacht ik dat het wel voor andere dingen ook telde...
Zie deze link

Blijkbaar geldt het voor een jobstudent dus ook voor klein verlet, zie link paar posts boven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan