Archief - Betaalde Stage + Vakantiejob = ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

darthson92

Legacy Member
Beste


Ik heb op het internet gezocht naar mogelijke antwoorden, maar heb helaas nergens een duidelijk antwoord gevonden. Mijn probleem is namelijk dat ik deze zomer op een betaalde stage ga en een vakantiejob heb en daardoor misschien over mijn maximum loon en/of werkdagen ga als student. Wat ik natuurlijk wil vermijden.

Mijn stage heeft een duur van 6 weken en betaalt 2200 euro + evt. extra's. Voor zover ik weet telt de stageduur als stage en niet bij het max aantal werkdagen. Ik vraag me af waarbij dit loon hoort en of ik door dit loon over mijn maximum ga.

De vakantiejob heeft een duur van 2 weken en betaalt 1200 euro.

In het totaal verdien ik dus ongeveer 3400 euro en het maximum bedrag is 2990 (als ik het goed begrepen heb en als stagegeld daar ook bij gerekend wordt).
Heeft iemand meer info over deze situatie?


Alvast bedankt


Mvg

joshetei

Legacy Member
6 weken + 2 weken = 8*5= 40 dagen, dus OK
2200+1200=3400 euro, valt zeker nog onder de limiet (ge hebt een belastingsvrij stuk als student)

darthson92

Legacy Member
Volgens mij telt de stage niet mee als werkuren, want het is een vrij speciale stage. Stage op zee voor 6 weken en m.a.w. werk je 7 dagen in shiften en er is een kans dat de stage uitloopt tot 2 maanden dus het lijkt me onmogelijk dat die dagen meetellen als vakantiejob.

Dat belastingsvrij stuk is dat 20% "forfitaire bedrijfskosten" zogenaamd?

h0pje

Legacy Member
20% lijkt me nogal veel. Ik dacht dat je als student gewoon een RSZ-bijdrage moest inleveren? En dat was alleszins geen percentage met 2 cijfers

josilirios

Legacy Member
Ge moogt die vakantiejob anders wel is doorgeve, da schuift precies ni slecht :o

Cubbus

Legacy Member
Maar de eerste schijf van 2400 (denk ik) uit een studentenjob telt niet mee alsook 20% beroepskosten. Hierdoor mag je +-6000 euro verdien eer je niet meer ten laste van je ouders bent. Dus je zit zeker nog safe hoor ;)

darthson92

Legacy Member
josilirios zei:
Ge moogt die vakantiejob anders wel is doorgeve, da schuift precies ni slecht :o

Ik werk bij total, ondertussen is dit mijn 3e jaar daar. Leuk ict jobke :)

h0pje zei:
Even opgezocht: de limiet ligt voor dit jaar inderdaad op 2990€.

https://www.mysocialsecurity.be/student/nl/werken/loon/hoeveel-sociale-bijdragen-betalen.html

Je betaalt 13,07% sociale bijdragen. €3400 bruto x (1-0,1307) = €2955,63 netto. 't Zal dus nipt onder de limiet zijn. Of telt die 13,07% enkel bij niet-jobstudenten? Fuck, redelijk confusing. Zet anders 3 verschillende percentages op uw site :(

Idd nergens zijn ze echt duidelijk over hoe het exact zit...


Alvast bedankt aan iedereen voor de comments ;)

Racing_Genk

Legacy Member
Ge zijt voor 2000€ vrijgesteld dus ge moogt rond de 5000€ verdienen zoals eerder gezegd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan