Archief - Belastingsvrije som

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Qak

Legacy Member
Ik heb in september 2011 mijn master gehaald. Hier na heb ik 1 maand gewerkt aan 1700euro bruto. Hier van is ongeveer 350 euro afgegaan omdat ik geen student meer ben. Wat betekent die belastingsvrije som van 6430euro nu net?
Kan het zijn dat ik nog iets terugkrijg van de fiscus?

JPV

Legacy Member
ja, alles wat er van bedrijfsvoorheffing is afgegaan zal je terugkrijgen (voor alle duidelijkheid: niks van RSZ).

Qak

Legacy Member
JPV zei:
ja, alles wat er van bedrijfsvoorheffing is afgegaan zal je terugkrijgen (voor alle duidelijkheid: niks van RSZ).

Ok super,
bedankt voor de snelle reply

Chilliewillie88

Legacy Member
Stom eigenlijk dat uw werkgever dat laat afhouden. Zit in dezelfde situatie als u, 3 maanden gewerkt vorig jaar. Maar ik heb alles bruto gekregen eigenlijk, behalve de RSZ. Jij krijgt het volgend jaar ook wel terug, maar bent zolang je geld wel kwijt natuurlijk.

JPV

Legacy Member
hij is wettelijk verplicht om dat af te houden. Niet stom dus.

FoxyTrixxx

Legacy Member
er bestaat wel een regeling voor mensen die vanaf oktober beginnen werken ( lees studenten ) dat de werkgever geen BVH moet afhouden omdat dat toch integraal terug gaat.

bij ons ( Ernst & Young ) was het in ieder geval zo dat alle starters van 3okt. 3 maanden loon kregen waarvan enkel de RSZ werd afgehouden.

JPV

Legacy Member
hmm... die regelgeving ken ik niet. heb je toevallig een link? Bij mijn weten gewoon iets wat E&Y toepast omdat ze een groot bedrijf zijn en de fiscus toch niet de moeite doen om dat allemaal te controleren of alles correct afgehouden werd of niet ;).

Chilliewillie88

Legacy Member
FoxyTrixxx zei:
er bestaat wel een regeling voor mensen die vanaf oktober beginnen werken ( lees studenten ) dat de werkgever geen BVH moet afhouden omdat dat toch integraal terug gaat.

bij ons ( Ernst & Young ) was het in ieder geval zo dat alle starters van 3okt. 3 maanden loon kregen waarvan enkel de RSZ werd afgehouden.

Zo wordt dat inderdaad bij ons ook gedaan als je pas in Oktober begint te werken. Degene die in September beginnen betalen wél voorheffing, ook als je in totaal onder de belastingvrije som blijft.

robinblondeel

Legacy Member
ik heb een vraag in dezelfde trend(+-): als ik een betalende stage doe in het buitenland van 6 maanden, maar mijn domicile blijft hier in België staan, is er dan reden tot afschaffing van kindergeld of? ik weet dat het te maken heeft met een bepaalde grens die je mag verdienen, heb er al enkel gevallen over gevonden. Een specifiek geval betalende stage buitenland-domicile belgië vind ik niet direct, ofwel zoek ik niet ver genoeg.

greetz

FoxyTrixxx

Legacy Member
het maakt niet uit of je het in het buitenland doet.

voor het heffen van belastingen of toekennen van voordelen wordt je wereldwijd inkomen gebruikt.

SuperstarDragon

Legacy Member
als ge geluk hebt zou dat bedrag terug krijgen einde november 2012 :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan