Battou
Legacy Member
Ik heb het forum al afgezocht, maar ben niet onmiddellijk een bevredigend antwoord tegengekomen. Vandaar deze topic.
Vorige week heb ik m'n ontslag gekregen, en krijg hierdoor nu 3 maanden uitbetaald. Aangezien het een sales functie was, moet ik deze maanden niet volbrengen.
Vanochtend ben ik bij de hulpkas gaan informeren hoe en wat met m'n inschrijving (pas na die drie maanden inschrijven) en wat er dient te gebeuren indien ik tussentijds weer aan het werk zou gaan.
De dame aan de balie heeft het niet expliciet gezegd, maar liet me wel vrij duidelijk verstaan dat ze het een beetje afraadt om te werken, dit omdat de belastingen daarop zo fel zouden stijgen.
Uiteraard zal ik wel een centje overhouden aan het werken, maar kan er iemand me iets meer in detail vertellen hoe het juist zit? Ook ivm de belastingbrief van volgend jaar? Misschien kan ik beter een cursus volgen en zo een meerwaarde halen uit deze periode?
Aangezien ik in april waarschijnlijk niet in Belgie zal vertoeven, zouden het een paar interims van een week zijn.
PS, wel een pro-tip van de dame in kwestie. Op uw CV kan je gewoon de laatste dag van de uitbetaling als laatste werkdag nemen. Achteraf gezien wel logisch, maar in mijn geval had ik er niet aan gedacht.
alvast bedankt!
Vorige week heb ik m'n ontslag gekregen, en krijg hierdoor nu 3 maanden uitbetaald. Aangezien het een sales functie was, moet ik deze maanden niet volbrengen.
Vanochtend ben ik bij de hulpkas gaan informeren hoe en wat met m'n inschrijving (pas na die drie maanden inschrijven) en wat er dient te gebeuren indien ik tussentijds weer aan het werk zou gaan.
De dame aan de balie heeft het niet expliciet gezegd, maar liet me wel vrij duidelijk verstaan dat ze het een beetje afraadt om te werken, dit omdat de belastingen daarop zo fel zouden stijgen.
Uiteraard zal ik wel een centje overhouden aan het werken, maar kan er iemand me iets meer in detail vertellen hoe het juist zit? Ook ivm de belastingbrief van volgend jaar? Misschien kan ik beter een cursus volgen en zo een meerwaarde halen uit deze periode?
Aangezien ik in april waarschijnlijk niet in Belgie zal vertoeven, zouden het een paar interims van een week zijn.
PS, wel een pro-tip van de dame in kwestie. Op uw CV kan je gewoon de laatste dag van de uitbetaling als laatste werkdag nemen. Achteraf gezien wel logisch, maar in mijn geval had ik er niet aan gedacht.
alvast bedankt!


.