Archief - Bedrijfskundig ingenieur?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stinky

Legacy Member
Edraket (ofzoiets) studeert dat en kan u der dus meer over vertellen. Hij is denk eerst als ing afgestudeerd. Ik wil het mss ook gaan doen als mijn master. Maar ik denk wel dat het gezien wordt als 'minder' t.o.v. andere afstudeerrichtingen. Maar dat is voor u al geen probleem, want je hebt blijkbaar al een diploma.

NotoriousP

Legacy Member
Ben je niet veel beter af met enkele jaren werkervaring en dan een MBA te halen?

edraket

Legacy Member
Ik studeer de master bedrijfskundige systeemtechnieken aan hetzelfde departement (ik ben industrieel ingenieur en doe nu burgerlijk). Geen idee hoe het zit met selecties ofzo, ik denk niet dat het veel zal inhouden. Ik heb ook geen les samen met die mensen, dus ik kan er niet echt iets over vertellen :p

PineMangoes

Legacy Member
baras6658 zei:
Wat had u gestudeerd ? ing/ir?

Bio-ingenieur, ir dus.

Edraket (ofzoiets) studeert dat en kan u der dus meer over vertellen. Hij is denk eerst als ing afgestudeerd. Ik wil het mss ook gaan doen als mijn master. Maar ik denk wel dat het gezien wordt als 'minder' t.o.v. andere afstudeerrichtingen. Maar dat is voor u al geen probleem, want je hebt blijkbaar al een diploma.

Is een specifieke richting voor mensen met werkervaring. Niet (helemaal) hetzelfde dus als ir in bedrijfskunde en operationeel onderzoek.

Ben je niet veel beter af met enkele jaren werkervaring en dan een MBA te halen?

Bedrijfskundig ingenieur lijkt me toch wat technischer dan een MBA. Maar het is een goede vraag, denk dat het in de praktijk waarschijnlijk niet zo veel zal maken. Het is uiteindelijk een (extra) ir-titel, dat schat ik persoonlijk hoger in dan een MBA.

mdconcept

Legacy Member
master bedrijfskunde staat bij de burgies aan ugent gekend als weinig waardevolle richting,
hoogstwaarschijnlijk omdat het niveau niet hoog is. Het zit ook immers vol met industrieel ingenieurs die de brug maken.

PineMangoes

Legacy Member
mdconcept zei:
master bedrijfskunde staat bij de burgies aan ugent gekend als weinig waardevolle richting,
hoogstwaarschijnlijk omdat het niveau niet hoog is. Het zit ook immers vol met industrieel ingenieurs die de brug maken.

Dat heb ik ook gehoord, maar in mijn geval heb ik reeds een ir-diploma, daar moet ik 't dus zeker niet voor doen.

Bedoeling van de richting te volgen is (sneller) door te groeien naar operationeel management door een concurrentieel voordeel te bekomen tov andere ingenieurs en economen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan