Archief - baggeren industrieel/burgerlijk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

joshetei

Legacy Member
Ik weet momenteel nog niet wat te doen, gelukkig heb ik nog een paar maand tijd om erover na te denken :)
Ik studeer in juni af als ing. BK en hoogstwaarschijnlijk wil ik gaan baggeren in't buitenland. Ik doe m'n thesis bij 1 van de 2 'grote' in België dus dat zou wel moeten lukken.
Nu ben ik wel nog aan't twijfelen om verder te schakelen naar burgerlijk BK met de major water en transport. Ik zou dit vooral doen uit interesse, en het studentenleven met 2 jaar verlengen is ook nooit slecht natuurlijk :woohoo:
Ik denk dat het later ook meer mogelijkheden openhoudt moest ik toch niet gaan baggeren (of na een aantal jaar terug in Belgie weken zoals velen doen)
Het grote nadeel is natuurlijk 2 jaar later beginnen verdienen, dus vroeg ik mij af wat jullie zouden doen in zo'n situatie. De grote vraag is ook wat de toegevoegde waarde van burgerlijk tov ind is (vooral dan in een baggerbedrijf).
Ik weet dat er al wat threads zijn over ing vs ir en deme/JDN, ik heb deze gelezen, maar de situatie verandert natuurlijk ook voortdurend, zo heb ik gehoord dat de laatste tijd ing dichter bij ir staat op de arbeidsmarkt dan vroeger.
Alvast bedankt!

NotoriousP

Legacy Member
joshetei zei:
Ik weet dat er al wat threads zijn over ing vs ir en deme/JDN, ik heb deze gelezen, maar de situatie verandert natuurlijk ook voortdurend, zo heb ik gehoord dat de laatste tijd ing dichter bij ir staat op de arbeidsmarkt dan vroeger.

Die threads zijn 1 a 2 jaar oud, op die tijd is de situatie niet veranderd... Een industrieel staat ook niet dichter bij een burgie op de arbeidsmarkt dan toen. Alles wat in die threads staat is nog perfect geldig.

Voor het geld moet je het niet doen, je kan gerust zo aan de slag en jezelf bewijzen bij jdn/deme, zal financieel sowieso beter uitkomen.

tom1

Legacy Member
Normaalgezien zijn uw studies niet meer zo van belang als ge al een paar jaar werkervaring hebt he. Als ge toch sowieso dezelfde job wilt uitoefenen met beide diploma's, lijkt verderstuderen voor daarna een betere job te scoren mij niet echt nuttig.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan