Archief - Bachelor IT <-> Werken met PC Hardware?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SkAaAr01

Legacy Member
Hoi allemaal!

Ik zit met het volgende. Ik zou graag beginnen als zelfstandige in bijberoep als PC hersteller/technieker w/e. Momenteel heb ik een diploma bachelor Toegepaste Informatica en ik heb me laten vertellen dat ik daarmee technisch gezien niet aan de hardware van pc's mag werken. Klopt dit?

Zoja, wat heb ik dan wel nodig?

SysRq

Legacy Member
Ik heb me laten vertellen dat, wil je kunnen schilderen in bijberoep, je een officieel gediplomeerd schilder moet zijn. Onzin natuurlijk.

Anoniem07

Legacy Member
SkAaAr01 zei:
Hoi allemaal!

Ik zit met het volgende. Ik zou graag beginnen als zelfstandige in bijberoep als PC hersteller/technieker w/e. Momenteel heb ik een diploma bachelor Toegepaste Informatica en ik heb me laten vertellen dat ik daarmee technisch gezien niet aan de hardware van pc's mag werken. Klopt dit?

Zoja, wat heb ik dan wel nodig?

Aangezien meeste netwerk admins en systeem beheerders met hetzelfde diploma als u rondlopen, is dat pure zever

SoYeah

Legacy Member
Iedereen kan een zelfstandige zijn en een IT-zaak oprichten. Het enige dat je wettelijk nodig hebt van competenties is je basiskennis bedrijfsbeheer.
De andere IT-competenties zijn puur voor de commerce.

Ark'ay

Legacy Member
SoYeah zei:
Iedereen kan een zelfstandige zijn en een IT-zaak oprichten. Het enige dat je wettelijk nodig hebt van competenties is je basiskennis bedrijfsbeheer.
De andere IT-competenties zijn puur voor de commerce.

Is elke bachelor en hoger niet automatisch toegestaan om een bedrijf om te richten. Zonder perse een diploma bedrijfsbeheer te hebben?

Aangezien het in bijberoep is lees je best je contract van je huidige werkgever na. Als je in een soort van concurrentie met hem komt kan dat problemen geven.

sanderkevdw

Legacy Member
Ark'ay zei:
Is elke bachelor en hoger niet automatisch toegestaan om een bedrijf om te richten. Zonder perse een diploma bedrijfsbeheer te hebben?

Aangezien het in bijberoep is lees je best je contract van je huidige werkgever na. Als je in een soort van concurrentie met hem komt kan dat problemen geven.

Elke bachelor TI wel denk ik (wegens bedrijfsbeheersvakken), maar andere bachelors niet.

SoYeah

Legacy Member
Ark'ay zei:
Is elke bachelor en hoger niet automatisch toegestaan om een bedrijf om te richten. Zonder perse een diploma bedrijfsbeheer te hebben?

Aangezien het in bijberoep is lees je best je contract van je huidige werkgever na. Als je in een soort van concurrentie met hem komt kan dat problemen geven.

Je hebt gelijk :

Wanneer je jouw diploma/getuigschrift behaalde NA 30/09/2000, worden volgende diploma’s/ getuigschriften aanvaard:

diploma hoger onderwijs;
getuigschrift basiskennis bedrijfsbeheer;
gelijkwaardig verklaard buitenlands diploma/ getuigschrift of een precedent;
bestaand vestigingsgetuigschrift;
getuigschrift centrale examencommissie;
getuigschrift versnelde cursus bedrijfsbeheer van tenminste 128 lesuren over tenminste 3 maanden;

Bron : Bewijs kennis bedrijfsbeheer: hoe kan je dit leveren? - UNIZO.be

Tycho91

Legacy Member
Misschien moet ge wel "diplomas" hebben om bv officieel hp, dell, apple, acer,... hersteller te zijn. Maar om gewoon met hardware te werken niet :)

duvel1

Legacy Member
Zoals men hier schrijft hoef je je inderdaad van niks aan te trekken gewoon btw nummer aanvragen en je bent weg !!!

succes ermee !

UniZeb

Legacy Member
SkAaAr01 zei:
Hoi allemaal!

Ik zit met het volgende. Ik zou graag beginnen als zelfstandige in bijberoep als PC hersteller/technieker w/e. Momenteel heb ik een diploma bachelor Toegepaste Informatica en ik heb me laten vertellen dat ik daarmee technisch gezien niet aan de hardware van pc's mag werken. Klopt dit?

Zoja, wat heb ik dan wel nodig?


Contacteer de Unie voor Zelfstandigen in Bijbroep www.unizeb.be

UniZeb

Legacy Member
SysRq zei:
Ik heb me laten vertellen dat, wil je kunnen schilderen in bijberoep, je een officieel gediplomeerd schilder moet zijn. Onzin natuurlijk.

Dit is helaas juist. Om te schilderen in bijberoep heb je een diploma schilder nodig. www.unizeb.be

UniZeb

Legacy Member
SoYeah zei:
Je hebt gelijk :

Wanneer je jouw diploma/getuigschrift behaalde NA 30/09/2000, worden volgende diploma’s/ getuigschriften aanvaard:

diploma hoger onderwijs;
getuigschrift basiskennis bedrijfsbeheer;
gelijkwaardig verklaard buitenlands diploma/ getuigschrift of een precedent;
bestaand vestigingsgetuigschrift;
getuigschrift centrale examencommissie;
getuigschrift versnelde cursus bedrijfsbeheer van tenminste 128 lesuren over tenminste 3 maanden;

Bron : Bewijs kennis bedrijfsbeheer: hoe kan je dit leveren? - UNIZO.be

Diploma bachelor is voldoende als bewijs bedrijfsbeheer. www.unizeb.be

Ironpole

Legacy Member
Als je bij de bank een lening voor de zaak wil loskrijgen dan zal je met een bachelor TI ze gemakkelijker kunnen overtuigen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan