Archief - Bachelor Handelsingenieur in de Beleidsinformatica

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gertje12

Legacy Member
Hallo iedereen,
ik weet dat het wat laat is maar anyway...
Ik heb mijn middelbaar beeindigd in de richting Moderne Talen- Wetenschappen (met 4 uur wiskunde) en heb heel lang gezocht naar een goede studierichting en ik heb hem eindelijk gevonden (denk ik): Handelsingenieur in de Beleidsinformatica in Antwerpen
Ik zou kiezen voor deze richting omdat hij zeer goed overeenkomt met mijn interesses: Economie met een stukje talen en een stukje informatica (geen fysica of chemie is ook een pluspunt aangezien dat mijn 2 slechtste vakken waren vorig jaar :p), ook denk ik dat deze richting een brede waaier aan jobmogelijkheden geeft voor later en belangrijker nog voor mij: doorgroeimogelijkheden!
Ik had echter nog een vraagje: op de infodag van de UA wisten ze me te vertellen dat de wiskunde voor mij nog zou gaan mits ik er wat extra aandacht aan besteed de komende jaren, maar zijn er studenten die deze richting doen (of iemand kennen die het doet of heeft gedaan) die ook 4uur wiskunde hebben gevolgd en dit kunnen bevestigen?
Ik heb al wat rondgezocht maar nog niet echt een antwoord gevonden op dit forum...
Als jullie echt denken dat ik het niet zou moeten doen, wat denken jullie dat een goed alternatief is dat overeenkomt met bovenstaande interesses?

Alvast nen dikke merci! :)
greetz

PS: zijn er voor deze richting ook mogelijkheden om een master ofzo in het buitenland te doen?

Dark.Magician01

Legacy Member
Blijf van die wiskunde weg!!!! Dat hebben zij mij ook wijsgemaakt!!!! Geloof niet veel studenten slagen voor de wiskunde, omdat de manier hoe ze het examineren echt sadistisch is. Om maar te zwijgen over de docent en de assistenten.

PS: Ik studeer ook HIB aan UA. Ik kan dat bevestigen. Inzet is niet alles, ook DISCIPLINE telt!!!!

Bilbo

Legacy Member
Handelsingenieur in de Beleidsinformatica heeft iets gemakkelijkere wiskunde in vergelijking met gewone handelsingenieur (andere wiskunde in het tweede jaar, en geen fysica gerelateerde vakken), en iets moeilijker dan TEW (wiskunde en statistiek in eerste jaar samen met HIR). Dat gezegd zijnde zijn er zeker mensen die voorkennis hadden van een 4 uur wiskunde richting die wel geslaagd zijn. Het is zeker niet onmogelijk, maar ge gaat er wel tijd in moeten steken. En ge moet ook eerlijk zijn tov uzelf waarom ge juist in die 4 uur wiskunde zat. Als het is omdat uw wiskunde echt niet goed genoeg was om met de 6 uur mee te kunnen is dat anders dan wanneer ge er zit omdat ge er het nut niet van in zag/ geen moeite voor deed/...

gertje12

Legacy Member
Ik ga TEW doen en als ik dan na mijn 3 jaar echt hib wil doen, doe ik er een schakeljaartje bij voor dan ne master te doen:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan