arumey
Legacy Member
Hallo!
Mijn eerste jaar TEW zit erop en ik heb het zowat gehad met de zuivere economie (theorie) en wiskunde maar ik heb nog steeds interesse om iets te doen met praktisere economie.
Mijn eerste gedacht was handelswetenschappen, maar doordat daar ook weer veel theorie en wiskunde zal zijn, lijkt me dit gevaarlijk om nog een jaar te verliezen.
Dus kwam ik op de keuzes bedrijfsmanagment (optie sales) of toegepaste informatica uit.
In het middelbaar deed ik graag programmeren (heb zelfs thuis nog dingen opgezocht om beter te worden) maar aan de andere kant zie ik een job als sales manager ook heel goed zitten (contact leggen met mensen, nu en dan eens op de baan, alles weten over de producten die je verkoopt, producten presenteren, ...) en daarom twijfel ik echt nog hard.
Wat ik wel een beetje vrees aan informatica is dat ik echt dagen achter een computer ga moeten zitten en dat er in mijn job later niet veel te doen zal zijn buiten computer.
Daarom enkele vragen...
Additionele informatie:
Voor volgende vakken was ik wel geslaagd in TEW
*Recht (handels en burgerlijk)
*economisch engels
*economisch frans
*psychologie
In tweede zit misschien nog ICT en bank en financiewezen
-Heb er al het een en ander over opgezocht maar wat is het gemiddelde nettoloon dat je mag verwachten als je start met een diploma bedrijfsmanagment(sales) tegenover toegepaste informatica?
(geld mag niet uitmaken in keuze, maar vind het toch belangrijk)
-Aan welke jobs en doorgroeimogelijkheden mag ik mij verwachten (BM tegenover TI), liefst met beetje meer specificaties omtrend wat mogelijke activiteiten?
-Hoe goed is het mogelijk om van Bedrijfsmanagment/TI naar
+handelswetenschappen over te stappen voor een master?
+Toegepaste informatica over te stappen voor een master?
-Met welke vakken kan ik vrijstelling krijgen in die richtingen?
-Wat zou jouw advies zijn met de informatie die ik hierboven gegeven heb, TI of BM?
Al bedankt voor de komende antwoorden
Arumey
Mijn eerste jaar TEW zit erop en ik heb het zowat gehad met de zuivere economie (theorie) en wiskunde maar ik heb nog steeds interesse om iets te doen met praktisere economie.
Mijn eerste gedacht was handelswetenschappen, maar doordat daar ook weer veel theorie en wiskunde zal zijn, lijkt me dit gevaarlijk om nog een jaar te verliezen.
Dus kwam ik op de keuzes bedrijfsmanagment (optie sales) of toegepaste informatica uit.
In het middelbaar deed ik graag programmeren (heb zelfs thuis nog dingen opgezocht om beter te worden) maar aan de andere kant zie ik een job als sales manager ook heel goed zitten (contact leggen met mensen, nu en dan eens op de baan, alles weten over de producten die je verkoopt, producten presenteren, ...) en daarom twijfel ik echt nog hard.
Wat ik wel een beetje vrees aan informatica is dat ik echt dagen achter een computer ga moeten zitten en dat er in mijn job later niet veel te doen zal zijn buiten computer.
Daarom enkele vragen...
Additionele informatie:
Voor volgende vakken was ik wel geslaagd in TEW
*Recht (handels en burgerlijk)
*economisch engels
*economisch frans
*psychologie
In tweede zit misschien nog ICT en bank en financiewezen
-Heb er al het een en ander over opgezocht maar wat is het gemiddelde nettoloon dat je mag verwachten als je start met een diploma bedrijfsmanagment(sales) tegenover toegepaste informatica?
(geld mag niet uitmaken in keuze, maar vind het toch belangrijk)
-Aan welke jobs en doorgroeimogelijkheden mag ik mij verwachten (BM tegenover TI), liefst met beetje meer specificaties omtrend wat mogelijke activiteiten?
-Hoe goed is het mogelijk om van Bedrijfsmanagment/TI naar
+handelswetenschappen over te stappen voor een master?
+Toegepaste informatica over te stappen voor een master?
-Met welke vakken kan ik vrijstelling krijgen in die richtingen?
-Wat zou jouw advies zijn met de informatie die ik hierboven gegeven heb, TI of BM?
Al bedankt voor de komende antwoorden

Arumey
