Archief - Automotive engineering of iets anders?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mizmat

Legacy Member
Hallo,
ik studeer momenteel Latijn-Wiskunde (6u) en zit in m'n zesde jaar..
Kheb altijd rond de 70% zonder echt te moeten leren..
Voor wiskunde haal ik zonder m'n boek open te doen 65%.. vind het nogal moeilijk om op dit niveau er echt voor te studeren:p
Nu, ik ben al heel mijn leven verzot op auto's en wil later sowieso in de autosector terechtkomen (engineering of eigen autogarage ofzo).
Is het mogelijk om industrieel ingenieur (bachelor) te studeren in Gent en daarna automotive engineering (master) in Hoboken te doen of sluiten die richtingen niet echt op elkaar aan?
Of zou ik beter burgerlijk doen? Of iets anders?..
Zijn er hier nog mensen die in het middelbaar nooit echt veel hebben geleerd met goede (maar niet schitterende) resultaten én die nu een ingenieursstudie volgen/gevolgd hebben? Ervaringen?
Ik wil later het liefst in de autosector terechtkomen omdat auto's me geweldig interesseren.. Van motoren, mechanica en elektriciteit weet ik wel nog niks af aangezien ik nu latijn-Wiskunde volg..

Lode16

Legacy Member
Ik heb elektromechanica gevolgd in het secundair. Daarna bachelor autotechnologie en nu Ing. automotive engineering. Ik veronderstel dat het wel mogelijk is om industrieel ingenieur EM te volgen in gent en uw masterjaar AE in hoboken/skw.

Mss. Slash

Legacy Member
Mijn vriend heeft automotive engineering gedaan in Hoboken.
Hij had eerst wel elektromechanica gedaan aan de hogeschool maar daar heeft hij enorm spijt van gehad. Hij zei altijd dat als hij het eerder geweten had dat hij van de eerste keer automotive gedaan had.
Vorig jaar is hij afgestudeerd als master in Automotive engineering

Edit: In het eerste jaar zul je wel alles zien over motoren en dergelijke ;)

Rnzk

Legacy Member
De opleiding master in de automotive engineering in KdG is ook een opleiding "industrieel ingenieur".

Industrieel Ingenieur Automotive Engineering Elektromechanica | Karel de Grote-Hogeschool

Deze opleiding is trouwens een specialisatie in de elektromechanica. Je kan best eens contact opnemen want ik weet niet of je rechtstreeks in de master kan instromen (afhankelijk van de richting die je vooraf zou doen). Met een professionele bachelor moet je in ieder geval eerst een schakeljaar volgen, zoals ik nu doe (best vermijden :-) ).

PineMangoes

Legacy Member
Als je zo goed bent denk ik dat je beter voor ir werktuigkunde/elektrotechniek gaat met wat vakken in automotive dan ing. automotive engineering.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan