soccerke
Legacy Member
Beste 9livers,
Ik zit momenteel in mijn 3e bachelorjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica aan de Uhasselt. Nu moet ik weer een keuze gaan maken ivm wat ik volgend jaar ga doen. Ik heb oorspronkelijk gekozen voor BI omdat de combinatie economie, wiskunde en informatica volledig past bij mijn interesses. Maar tijdens de laatste 3 jaren heb ik gemerkt dat vakken met veel cijferwerk (zoals financiële analyse, bedrijfsfinanciering, ...) mij het meest interesseren. Ik zie mij dus in de toekomst aan het werk gaan als financiële auditor of bedrijfsrevisor.
Aangezien er aan de Uhasselt bij BI geen afstudeerrichting accountancy of dergelijke is, had ik besloten om dan maar gewoon HI met afstudeerrichting accountancy te volgen. Maar nu kwam ik er vandaag achter dat je aan de Universiteit Antwerpen BI kan doen met major accountancy, dit lijkt mij ook een zeer interessante richting.
Wat denken jullie dat de beste richting is om over 2 jaar te kunnen beginnen als auditor?
Ik heb de indruk dat afgestudeerden van BI toch altijd terechtkomen in de informatica-sector en zelden als auditor, of ben ik hier mis?
Als je aan de Uhasselt HI met afstudeerrichting accountancy doet, zijn de vakken zo opgesteld zodat je een maximaal aantal vrijstellingen krijgt voor het examen voor bedrijfsrevisor, iemand een idee of dit aan de UA ook zo is?
Met vriendelijke groeten,
soccerke
Ik zit momenteel in mijn 3e bachelorjaar handelsingenieur in de beleidsinformatica aan de Uhasselt. Nu moet ik weer een keuze gaan maken ivm wat ik volgend jaar ga doen. Ik heb oorspronkelijk gekozen voor BI omdat de combinatie economie, wiskunde en informatica volledig past bij mijn interesses. Maar tijdens de laatste 3 jaren heb ik gemerkt dat vakken met veel cijferwerk (zoals financiële analyse, bedrijfsfinanciering, ...) mij het meest interesseren. Ik zie mij dus in de toekomst aan het werk gaan als financiële auditor of bedrijfsrevisor.
Aangezien er aan de Uhasselt bij BI geen afstudeerrichting accountancy of dergelijke is, had ik besloten om dan maar gewoon HI met afstudeerrichting accountancy te volgen. Maar nu kwam ik er vandaag achter dat je aan de Universiteit Antwerpen BI kan doen met major accountancy, dit lijkt mij ook een zeer interessante richting.
Wat denken jullie dat de beste richting is om over 2 jaar te kunnen beginnen als auditor?
Ik heb de indruk dat afgestudeerden van BI toch altijd terechtkomen in de informatica-sector en zelden als auditor, of ben ik hier mis?
Als je aan de Uhasselt HI met afstudeerrichting accountancy doet, zijn de vakken zo opgesteld zodat je een maximaal aantal vrijstellingen krijgt voor het examen voor bedrijfsrevisor, iemand een idee of dit aan de UA ook zo is?
Met vriendelijke groeten,
soccerke
.