Archief - Altran

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sebak

Legacy Member
Hallo

Ik werd gebeld door Altran of ik geïntresseerd was in een sollicitatie interview bij hen.
Dit zou gaan om een consulting job in software en network engineering.

Heeft iemand ervaringen met dat bedrijf?

thx

SysRq

Legacy Member
sebak zei:
Heeft iemand ervaringen met dat bedrijf?

Doe die sollicitatie, dan kun je aan den lijve ondervinden of je voor die mensen wil werken of niet. Het is een oefening in het solliciteren, dat altijd.

Noctilucus

Legacy Member
Mijn ervaring is beperkt tot hun bedrijfsvoorstelling op een jobbeurs 7 jaar geleden. Stuntelig, niet overtuigend, probeerden een hype te creëren en hun recruitment campagne en reclames draaiden toen rond Formule 1 omdat ze enkele jaren ervoor 1 projectje in die richting gedaan hadden.
Dit gezegd zijnde, dat was zoveel jaar terug en als die lijn van werk je aanspreekt, kan je altijd je licht opsteken. Weet wel dat er hopen andere IT consulting bedrijven zijn, beperk je niet tot 1.

dobe&daze

Legacy Member
Staan bij mij vooral gekend als bodyshoppers. Weet niet hoeveel jaar ervaring je hebt (een duidelijk profiel / generalist), maar als starter zou ik deze zeker vermijden.

Bedrijven die veel (interne) projecten hebben zijn nu eenmaal interessanter gezien de ruimere mogelijkheden die je hebt om jobrotatie te doen. Als je geplaatst wordt bij een klant zal dat veel moeilijker zijn, moeten ze een vervanger vinden die dat werk wil doen, val je zelf ff zonder werk een hoop miserie uiteindelijk, zeker in economisch labielere tijden.

Bodyshoppers zitten momenteel ook niet echt in met de verwachtingen van de consultant. Als je ergens voor een jaar kunt geplaatst worden voor een job die je wel kunt uitvoeren maar die je niet interesseert, zal je zware druk ondervinden om die aan te nemen gezien de economische omstandigheden.

tom1

Legacy Member
Ken iemand die daar werkt als consultant en is er heel tevreden over. Ik zou zeggen, ga in op
hun sollicitatie en zo leer je sowieso het bedrijf kennen.
Hun procedure is vrij intensief (case-studies en dergelijke) dus je kan er alleen maar van bijleren :).

Wel zorgen dat je Frans op niveau is :p.

sebak

Legacy Member
Welja, ben ook zowat de jobbeurzen aan het doen (gratis receptie :) ). Heel wat consulting bedrijven en allen beweren ze de beste/grootste/... zijn. Of anders beweren de tofste sfeer te hebben (Wtf? Het is consulting... Met je broek op je kniën op de tafel de polonaise staan dansen, Dat is sfeer!)

Altran had mij zelf gebeld en sprak me aan gezien ze ook in Californië zitten en ik wat met het idee zit om binnen een paar jaar naar daar te verhuizen. Dat leek me wel handig en van wat ik op hun website moet geloven doen ze aan hoogtechnologische consulting. Maar aan de andere kant vroeg die man me of ik wist wat switches en routers waren? Wat voor stomme vraag is dat nu aan een burgerlijk ingenieur computerwetenschappen, specialisatie beveiliging (vooral netwerkgericht)... Kon hij ook meteen vragen of ik wist wat een integraal was.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan