Archief - Alleen Wonen.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sin

Legacy Member
Hey iedereen,

Weer een topic over alleen wonen.
Mijn vraag is niet of het mogelijk is, maar welke kosten ik vergeten ben.
Ik ben momenteel een raming aan het opstellen over welk bedrag ik kan lenen en dergelijke (en heb 750EUR als standaard genomen (hoog dus)).

Alle maandelijkse uitgaven, zijn hoger gerekend dan ik ze verwacht om eventuele toekomstige verassingen aan te kunnen.


Lijken mijn schattingen correct? Zijn er zaken die ik vergeet, en als er zijn, is hiervoor een prijs schatting die ik kan nemen om in te brengen.

Loon: 1800EUr/m


* Lening: 750EUR

Per maand.

* Elektriciteit : 100EUR (hoog bedrag mits ik geen gas reken en elektrische verwarming genomen heb voor deze berekening)
* Water : 30EUR
* Telenet internet + digitale tv : 80EUR (kan praktisch gratis via het werk)
* Kabel : 11EUR
* GSM : / (gratis via het werk)
* Benzine : 200EUR (ik hoop dat dit lager zal zijn)
* eten en drinken en andere : 500EUR (100 euro maaltijdchecks per maand.)
=> 600 euro totaal dus omdat ik hygiene en uitgaan eten etc. erin meereken.


3maandelijkse kosten:
* Ziekenbond(?ik geloof dat ik en ziekte verzekering heb via het werk) 18EUR (6EUR/m)

Jaarlijkse kosten:
* Gemeentebelasting(?) : 60EUR (5EUR/m)
* Brandverzekering : 150 (12.5EUR/m)
* Provinciebelasting(?) : 30UER (2.5EUR/m)
* autoverzekering : 75/m
* autotax 150EUR (12.5EUR/m)
* autokeuring 40 EUR (3.5EUR/m)
* Belastingen / (ik trek mijn hele werkcarriere al een aanzienlijk bedrag terug per jaar)

TOTAAL

1800-
750
100
30
80
11
200
500
6
5
12.5
2.5
75
12.5
3.5
= 14.5EUR


groetjes,

Sin

Atrox

Legacy Member
Uw water lijkt mij behoorlijk hoog voor 1 persoon. Ik had dat bedrag na 3 maand als ik mij goed herinner. Qua eten zou ge kunnen besparen door naar de aldi te gaan (hier bijv. 25€/week), maar hangt natuurlijk van uw gewoontes af + uitgaan etc

Maar euhm, lenen om alleen te wonen? En wat met uw huur?

Sin

Legacy Member
Ik neem aan dat de kosten van men eten en dergelijke behoorlijk over the top zijn. ik probeer een buffer zone te creëren berekend in mijn uitgaves.
Zoals de kosten van eten hoog zijn, verwacht ik dat ik kosten van onderhoud en dergelijk van mijn auto daarmee zal moeten opvangen.

Thx for the feedback. Keep em coming

Sin

Legacy Member
Ook, huur is niet van toepassing. het is een lening om te kopen.



Edit: Laat me ook even vermelden dat ik een IT geek ben. mijn werk en leven draait rond IT.
Ik ben een leek/scrub op vlak van dit soort zaken. dus houd je niet in met me op de juiste weg te pointen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan