Archief - Afstuderen met credits?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bananarama

Legacy Member
Ik moet aangeven of ik wil dat ze mijn eventuele tekorten deze zomer mogen tolereren of niet. Ik weet dat het dom klinkt maar ik wil toch ff zeker zijn voor ik aanduid wat ik wil:D: Als ik zeg dat ze mijn tekorten niet mogen tolereren, dan moet ik dus herexamens doen. Maar als ik buis in herexamens kan ik mijn tolerantiepunten toch weer wél inzetten he, of niet?

puni

Legacy Member
Eerst herexamens afleggen, dan eventueel tolerantiepunten inzetten. ;)

Nunak

Legacy Member
puni zei:
Eerst herexamens afleggen, dan eventueel tolerantiepunten inzetten. ;)

Waarom? In de master jaren is er toch een zero-tolerance en heb je dus geen tolerantiepunten meer. Waarom zou je dan een herexamen afleggen als je er weinig tot niks mee te winnen hebt?

glashelder

Legacy Member
Als je je tolerantiepunten inzet, verlies je de studiepunten voor dat vak. Beter is het dus om te proberen om te slagen voor het herexamen, dan krijg je die studiepunten gewoon terug. Tenzij je het kan perimitteren om studiepunten te verliezen, dan maakt het idd niet zoveel uit. Herexamen doen kan ook wel handig zijn als je een graad wil halen (weet niet hoe het zit met getolereerde buizen, dat rekenen ze dan mee als een 10, neem ik aan).

Bananarama

Legacy Member
Het probleem is gewoon dat de manier waarop ze het uitleggen klinkt alsof je er voor de herexamens door moét zijn als je nu zegt dat je geen toleranties wil, of je hebt een bisjaar aan je been... Ik zou graag herexamens meedoen, gewoon omdat het zo zonde is om iets te tolereren aangezien ik in 5 semesters maar 2 herexamens heb gehad en nog nooit iets heb moeten tolereren. Ik ben in principe tegen het hele tolerantiegedoe, al was het maar voor mijn 'eergevoel', maar als het aankomt op afstuderen met toleranties of een bisjaar voor een stom vak of twee, dan schuif ik mijn eergevoel wel even aan de kant :).

Ik wil dus vermijden dat ik aan het einde van de herexamens met een buis zit die ik niet mag laten tolereren omdat ik nu zeg dat ze geen toleranties mogen geven. Mijn vraag is dus of die 'weigering van toleranties' die ik nu zou geven alleen geldt voor de juni-examens of ook voor die van augustus/september.

glashelder

Legacy Member
Vraag het eens? Bel naar het secretariaat of zo. 'k Vind dat ook altijd verwarrend :p Hangt ook af van de onderwijsinstelling (en misschien zelfs faculteit). Wij kunnen bvb niet tolereren vóór de herexamens, wij moeten dus tweede zit doen.

joshetei

Legacy Member
Staat er toch expliciet bij dat het voor een bepaalde examenperiode is?

Mackenzie

Legacy Member
Bananarama zei:
Was er vergeten bij te zeggen dat dit mijn laatste bachelorjaar is, dus het is geen kwestie van "tolerantiekrediet" blijven opsparen ofzo. Het stomme is gewoon dat we de eerste twee jaren zelf toleranties mochten inzetten en nu, in het derde jaar, moeten we aan de commissie zeggen of we ze toestemming geven om ze in te zetten of niet. Maar de manier waarop ze het uitleggen klinkt alsof je er voor de herexamens door moét zijn als je nu zegt dat je geen toleranties wil, of je hebt een bisjaar aan je been...

Nee, er is niks veranderd ;) en je hebt waarschijnlijk gewoon gisteren of eergisteren die mail aangehad die iedereen aan de KULeuven heeft aangehad. Het principe blijft volledig hetzelfde. Je kiest nog steeds of je je toleranties in wilt zetten. Na je herexamens krijg je gewoon opnieuw de kans om ze in te zetten. In die mail staat gewoon van als je nu een bachelordiploma (zoals jij) of andere kan halen in juni, dan kan je nu ook al je toleranties inzetten en naar de bachelordiploma uitreiking in begin juli ipv herexamens mee te doen (als je dit semester volledig slaagt ofc)

McGregor

Legacy Member
glashelder zei:
Vraag het eens? Bel naar het secretariaat of zo. 'k Vind dat ook altijd verwarrend :p Hangt ook af van de onderwijsinstelling (en misschien zelfs faculteit). Wij kunnen bvb niet tolereren vóór de herexamens, wij moeten dus tweede zit doen.

Ja, maar als je gewoon niet afkomt naar uw herexamen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan