Archief - accountancy fiscaliteit

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stinus

Legacy Member
hallo !

Zou graag terug willen gaan studeren .
De richting accountancy fiscaliteit sprekt mij wel aan .

Ik lees dat dit een specialisatie is binnen de richting bedrijfsmanagement .

Moet men goed zijn in wiskunde en talen om deze studie aan te kunnen ?
Op website van de school beweerd men dat men geen echte krak moet zijn in wiskunde.

Zou het mogelijk zijn dit gewoon als vrije student te studeren ?

Tfz

Legacy Member
Wiskunde moet nie.
Talen wel een beetje. Frans en Engels. (En Nederlands)

Stinus

Legacy Member
Tja dat ben ik al lang vergeten hoor .

Problemen dan , of valt dit met de nodige inzet nog op te vangen ?

exo

Legacy Member
Dacht dat ze in BM terug vanaf 0 beginnen, uiteraard tegen een veel sneller tempo.

Plutarch

Legacy Member
Ik ga ook terug studeren in september en ook AF, wel in Brugge, jij?

Tfz

Legacy Member
De 'rekenen' in boekhouden heeft meestal weinig of niks te maken met die rekenen in wiskunde dat ge gezien hebt tijdens secundair.

Tijdens het eerste jaar Accountancy-Fiscaliteit is er een vak dat ge interesten, leningen, enz. leert berekenen. En ge krijgt ook nog is statistiek. Die waren allebei in Excel te doen.

Ik zit momenteel in het 2de jaar (modeltraject) en dat was de enige 'echte wiskunde' die ik tot nu toe meegemaakt heb.

Dus geen zorgen voor die wiskunde gedoe. + Zoals eerder gezegd, ze beginnen terug op 0 (wel op een veel rappere tempo). Ik zou mij eerder zorgen maken voor talen zoals Frans. Ze beginnen van 0 dus in het begin goed meevolgen/studeren als ge weet da ge het nie meer goe kunt.
Iemand die vaak genoeg studeert heeft heel heel hoog kans om te slagen. Met nodige inzet lukt alles.

Bij mij in het eerste jaar was het genoeg om dag/nacht dervoor te beginnen leren en ik was op alles door buiten Frans. (Tolerantiepunten gebruikt, elk school heeft een ander systeem).
Tweede jaar is wel iets anders.

Stinus

Legacy Member
Plutarch zei:
Ik ga ook terug studeren in september en ook AF, wel in Brugge, jij?

Tja daar ben ik nogg niet echt uit .
Ik zie dat je het ook via afstandsonderwijs kan doen , maar of dit haalbaar is .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan