Archief - Aangenomen & contract verbreken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

V()Dk@ LaZeR

Legacy Member
Hey,

Ik zoek nu 3 maandjes werk en ben aangenomen in de Colruyt bij technische dienst. Nu werd ik vandaag gebelt als Telecomtechnieker te kunnen werken en dit interesseert mij toch iets meer (dichter bij huis, direct vast contract).
Nu moet ik morgen mijn 1ste werkdag doen in de Colruyt, als dit mij absoluut niet bevalt kan ik dit contract verbreken of hoe zit dat?
Positief zal het inderdaad niet overkomen veronderstel ik, ook als heb ik interesse in de functie daar. Maar telecomtechnieker staat mij toch meer aan.
Dus:
Moet ik dan gewoon mijn contract van volgende week niet tekenen? Staat ook "proef" op dusja..
Mvg,

SavaB

Legacy Member
ik meen mij iets te herinneren dat je de eerste 7 dagen van je proefperiode je contract kon opzeggen, maar JPV gaat hier heel wat meer over weten

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Denk zowiezo 7 dagen uitdoen of sneller vertrekken en die dagen vergoeden aan den Colruyt

Emerxill

Legacy Member
Het kan al helpen om te vermelden wat voor contract je bij Colruyt hebt getekend.
Welk statuut? Arbeider of bediende
Welke termijn? Bepaalde duur (voor hoe lang?) of onbepaalde duur?
De proef termijn, hoe lang is die?

Général Zantas

Legacy Member
Je kan ook altijd aan je baas vragen om het contract in onderling overleg op te zeggen.

V()Dk@ LaZeR

Legacy Member
Code:
Emerxill zei:
Het kan al helpen om te vermelden wat voor contract je bij Colruyt hebt getekend.
Welk statuut? Arbeider of bediende
Welke termijn? Bepaalde duur (voor hoe lang?) of onbepaalde duur?
De proef termijn, hoe lang is die?

Ok hier dan die informatie:
Arbeider, Tijdelijke vermeerdering werk (wel richting vast contract) dus onbepaalde duur.
Nu op dit contract staat 1 dag, omdat ik maar morgen moet gaan. Zit dus met wekelijkse contracten!
Al bedankt voor de reacties.

Vordesh

Legacy Member
Wekelijkse contracten? Just die eerste week uitdoen en nadien nimmer gaan?
Of als ge deze week al wilt stoppen hebt ge normaal in uw eerste week 3 dagen proeftijd waarin ge ook kunt stoppen.

Ampie

Legacy Member
Ik zou eerst en vooral eens kijken hoe het uitloopt. Met telecomtechnieker bedoel je waarschijnlijk belgacom of telenet? Die job is ook niet altijd even leuk hoor..

V()Dk@ LaZeR

Legacy Member
Ampie zei:
Ik zou eerst en vooral eens kijken hoe het uitloopt. Met telecomtechnieker bedoel je waarschijnlijk belgacom of telenet? Die job is ook niet altijd even leuk hoor..

Ga ik zeker doen! Morgen (vandaag al bijna :p) 1ste werkdag.
En hoe bedoel je niet altijd even leuk? Ervaring met die job? Mag altijd in PM gestuurt worden als iemand ervaring heeft als telecomtechnieker. (Is inderdaad bij Telenet)

botchla

Legacy Member
Bedienden

Je contract kan tijdens de eerste maand worden opgezegd, maar je moet altijd tot het eind van die maand in dienst blijven. Al kunnen jij of je werkgever er wel voor opteren de andere partij een opzegvergoeding te betalen, zodat de resterende dagen niet gepresteerd moeten worden.

De opzegtermijn tijdens de proefperiode bedraagt slechts 7 kalenderdagen, onafhankelijk van wie (werkgever of werknemer) de overeenkomst wilt verbreken.

Je opzeggingstermijn begint ten vroegste 7 kalenderdagen voor het einde van de eerste maand, zodat je overeenkomst pas eindigt na de eerste maand.

Arbeiders

Je overeenkomst kan niet verbroken worden tijdens de eerste zeven dagen van de proefperiode.

Na de eerste 7 dagen van de proefperiode kunnen beide partijen het contract opzeggen zonder opzegtermijn of opzegvergoeding.

Verbrekingsvergoeding

Bij niet-naleving van de regels met betrekking tot de opzegtermijn, is de partij die de arbeidsovereenkomst verbreekt, de andere partij een verbrekingsvergoeding verschuldigd.

Let op: Indien je tijdens je proefperiode meer dan zeven opeenvolgende dagen ziek bent, kan je werkgever je zonder opzegtermijn of opzegvergoeding ontslaan.

Opmerking: als je een wederzijds akkoord bereikt met je werkgever kan afgezien worden van een verbrekingsvergoeding voor niet naleving van het contract.

Muscleduck

Legacy Member
Wekelijkse contracten, dus je kan sowieso al na 1 week gewoon stoppen.
Je kan een weekcontract ook met goedkeuring van beide partijen gewoon laten ontbinden. Ik heb dat ook al gedaan.

V()Dk@ LaZeR

Legacy Member
Ok, bedankt voor de informatie stuk wijzer! Nu nog goed over nadenken want ontslag nemen bij de Colruyt zo snel, mag gans mijn leven vergeten daar ooit nog te werken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan