Astopia
Legacy Member
Hallo Iedereen,
Aangezien er hier veel kenners zitten vroeg ik mij af wat jullie denken van één van mijn recente projecten:
astopia.eu/wp-content/uploads/2018/05/pieter_leon_vermeersch_project_melkwit_1920_pixels_003.jpg
astopia.eu/wp-content/uploads/2019/04/pieter_leon_vermeersch_project_melkwit_1920_pixels_010.jpg
astopia.eu/wp-content/uploads/2019/04/pieter_leon_vermeersch_project_melkwit_1920_pixels_013.jpg
Voor mij gaat dit werk over de grens tussen fictie en realiteit en of die grens nog zal bestaan in de toekomst.
Als we kijken naar de evolutie van computerspelletjes in de laatste 40 jaar dan zijn we van enkele witte pixels op een klein scherm gegaan naar fotorealistisch games met open werelden waarin je je vrij kan bewegen.
Wat als je nog eens 40 jaar zou toevoegen aan die evolutie en haptische pakken in de mix gooit?. Zullen we het onderscheid tussen de echte wereld en de gaming wereld dan nog kunnen maken?
Deze beelden hebben voor mij verschillende niveaus en schalen en zijn moeilijk te plaatsen in de tijd en de ruimte. Daardoor verwijzen ze naar de gaming wereld. Een soort van mini-kosmos die tegelijkertijd echt en niet echt is.
Wat denken jullie?
Aangezien er hier veel kenners zitten vroeg ik mij af wat jullie denken van één van mijn recente projecten:
astopia.eu/wp-content/uploads/2018/05/pieter_leon_vermeersch_project_melkwit_1920_pixels_003.jpg
astopia.eu/wp-content/uploads/2019/04/pieter_leon_vermeersch_project_melkwit_1920_pixels_010.jpg
astopia.eu/wp-content/uploads/2019/04/pieter_leon_vermeersch_project_melkwit_1920_pixels_013.jpg
Voor mij gaat dit werk over de grens tussen fictie en realiteit en of die grens nog zal bestaan in de toekomst.
Als we kijken naar de evolutie van computerspelletjes in de laatste 40 jaar dan zijn we van enkele witte pixels op een klein scherm gegaan naar fotorealistisch games met open werelden waarin je je vrij kan bewegen.
Wat als je nog eens 40 jaar zou toevoegen aan die evolutie en haptische pakken in de mix gooit?. Zullen we het onderscheid tussen de echte wereld en de gaming wereld dan nog kunnen maken?
Deze beelden hebben voor mij verschillende niveaus en schalen en zijn moeilijk te plaatsen in de tijd en de ruimte. Daardoor verwijzen ze naar de gaming wereld. Een soort van mini-kosmos die tegelijkertijd echt en niet echt is.
Wat denken jullie?