Archief - xHTML/CSS: IE 8.0 B1 Visueel Probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DevFred

Legacy Member
Ik vind maar geen oplossing op dit probleem. In IE6/IE7/FF/Opera/Safari ziet er alles er mooi hetzelfde uit.

http://www.devfred.com/

Normaal: http://img521.imageshack.us/img521/407/normaaljt2.png
IE 8.0 B1: http://img217.imageshack.us/img217/2193/probleemqn1.png
Editor: http://img134.imageshack.us/img134/8339/editormm9.png

Ik vermoed dat het div element in de table data oftewel maximum vergroot (zodat de text van begin begint) ofwel dat het div element zijn originele grote zoals in de editor behoudt, maar niet in het midden staat.

Ik heb al vanalles geprobeert op het div element zelf, en in de table data class zoals vertical-align: middle; en text-align: center en nog meer, maar kan maar niet op een oplossing komen.

Dit is momenteel het enige probleem op mijn website en ik krijg het maar niet opgelost. Omdat IE 8.0 B1 nog maar een dag oud is, kan Google mij niet echt helpen.

De pagina code:
HTML:
<td class="contentholder-centerfooter">
<div>posted on <span class="bold-text">01/23/08</span></div>
</td>
Mijn div code:
Code:
div {
    margin: 0px;
    padding: 0px;
}
De contentholder-centerfooter code:
Code:
.contentholder-centerfooter {
    background-image: url("images/ch_centerfooter.gif");
    width: 30%;
}

DevFred

Legacy Member
Heb het probleem kunnen oplossen.

Bij de contentholder-centerfooter code had ik padding-top: 8px; toegevoegd om deze te zetten zoals ik wilde (sinds blijkbaar IE 8.0 B1 vertical-align instructies negeert, of ik ergens anders een fout heb gemaakt waardoor mijn cell misschien iets van zijn parents integreert waardoor het div element vastgebonden aan de top van de cell bleef).

Hoe dan ook, een padding van 8px toevoegen lostte het probleem op in IE8.0 B1 maar zorgde er voor dat in alle andere browsers nu de tekst veel lager stond.

Door gewoon vertical-align: top; toe te voegen werd dit opgelost en nu is het weer visueel hetzelfde in IE6.0/IE7.0/IE8.0 B1/FF/FF3.0 B3/Opera/Opera B9.50b/Safari :D.

exxhal

Legacy Member
Eventueel een link voor de upload van IE 8.0 beta

:bow:
EDIT ja ok heb het gelezen in de andere post

Zero Grav

Legacy Member
Ge hebt echt tijd teveel als ge uw site nu al gaat updaten voor een allereerste bétà van een browser die nog lang niet uit is. Voor hetzelfde geld is wat ge nu hebt aangepast zelfs gewoon een fout in de browser zelf die er in de volgende bétà uit is.

Achja, as always..

DevFred

Legacy Member
Zero Grav zei:
Ge hebt echt tijd teveel als ge uw site nu al gaat updaten voor een allereerste bétà van een browser die nog lang niet uit is. Voor hetzelfde geld is wat ge nu hebt aangepast zelfs gewoon een fout in de browser zelf die er in de volgende bétà uit is.

Achja, as always..

Ik ben altijd graag voorbereid, en ik leer altijd bij hier uit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan