Archief - xHTML/CSS: 2de menu wordt boven 1ste geplakt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mulle

Legacy Member
Hey,

Ik ben eens begonnen met div's te werken. Ik heb nu een probleem en ik geraak er niet aan uit.
Aan de linker kant heb ik 2 menu's gemaakt. Maar ipv. dat deze nu onder elkaar staan, wordt het 2de menu gewoon op het eerste menu geplaatst. Ik weet niet goed hoe dit komt. Als ik een menu een vaste hoogte geef, dan komen die wel onder elkaar te staan, maar dit is geen optie omdat de menu's geen vaste hoogte zullen hebben.

De pagina is te vinden via deze link: http://www.cheatskingdom.nl/LAYOUT/

De CSS code staat in de index file, als je liever hebt dat het apart staat, geen enkel probleem dan pas ik dit wel aan.


Dank bij voorbaat,
Mulle

omfg

Legacy Member
in zowel FF als IE zie ik ze alle3 mooi naast elkaar staan.. alleen de grootte van je titels zijn wat te groot in IE

Mulle

Legacy Member
omfg zei:
in zowel FF als IE zie ik ze alle3 mooi naast elkaar staan.. alleen de grootte van je titels zijn wat te groot in IE

Het naast elkaar plaatsen is gelukt, maar ik bedoelde eingelijk dat ik ook menu's onder elkaar wil plaatsen.

Het zou er zo moeten uitzien:
MENU LINKS TITEL 1 | CONTENT TITEL | MENU RECHTS TITEL 1
MENU LINKS TITEL 2

Maar nu doet hij enkel dit:
MENU LINKS TITEL 2 | CONTENT TITEL | MENU RECHTS TITEL 1
--> Dus MENU LINKS TITEL 1 wordt overschreven door MENU LINKS TITEL 2


Lettertypes en afwerking moet ik nog voor kijken.

Bedankt voor de reactie

paff_daddy

Legacy Member
ik denk dat dit komt doordat je twee keer dezelfde classes gaat gebruiken voor het eerste en het tweede linkse menu(nl. menu_bl, menu_bm, menu_br en menu_i), maar in je css koppel je hier een absolute positie aan vast, dus gaan deze twee menus elkaar overlappen.

Mulle

Legacy Member
paff_daddy zei:
ik denk dat dit komt doordat je twee keer dezelfde classes gaat gebruiken voor het eerste en het tweede linkse menu(nl. menu_bl, menu_bm, menu_br en menu_i), maar in je css koppel je hier een absolute positie aan vast, dus gaan deze twee menus elkaar overlappen.

Ik heb het veranderd en gewerkt met float. Het is gelukt.


Bedankt
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan