Archief - xHTML: Hoe tekst onderaan krijgen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dobber_1987

Legacy Member
Hoe krijg ik mijn tekst 'on the bottom'?
<p valign="bottom"> ofzo werkt niet...

Zero Grav

Legacy Member
Als je dat als xHTML beschouwt zou je toch best even de boeken terug openslaan, dat is de oude html-syntax.

Normaal zou het nu <p style="vertical-align: bottom;"> moeten zijn, maar daar ik daarstraks ondervonden heb is er geen enkele browser die deze tag (althans niet in een div) toepast.

BertG

Legacy Member
Om te beginnen zou je je al afvragen waarom je in een paragraaf je tekst op "een" bodem zou willen plaatsen.

Maar toch, hier de oplossing...
je zet eerst de line-height property in je css gelijk aan de hoogte van je element en dan kan je vertical-align: bottom; zetten. 'k Denk wel dat je voor IE een hack nodig hebt.

dobber_1987

Legacy Member
Zero Grav zei:
Als je dat als xHTML beschouwt zou je toch best even de boeken terug openslaan, dat is de oude html-syntax.

Normaal zou het nu <p style="vertical-align: bottom;"> moeten zijn, maar daar ik daarstraks ondervonden heb is er geen enkele browser die deze tag (althans niet in een div) toepast.

Marcheert dus niet...


Om te beginnen zou je je al afvragen waarom je in een paragraaf je tekst op "een" bodem zou willen plaatsen.

Maar toch, hier de oplossing...
je zet eerst de line-height property in je css gelijk aan de hoogte van je element en dan kan je vertical-align: bottom; zetten. 'k Denk wel dat je voor IE een hack nodig hebt.

Ik wil zo een copyright maken (staat meestal vanonder aan pagina). Eerst had ik gewoon paar keer <br/> gedaan, maar dat is natuurlijk niet op elk scherm hetzelfde e (mijn startbalk verbergt zich bv automatisch)...

Andere suggesties? Bestaat er niet iets zoals <head></head>, maar dan vanonder? Kheb <foot></foot> al geprobeert, maar dat lukt niet...

Smoerf

Legacy Member
Code:
<style type="text/css">
#copyright{
position:absolute;
bottom:5px; /* indien je het helemaal tegen den boord wil plakken zet dan 0px */
}
</style>

Code:
<div id="copyright">&copy; copyright toestanden enzo</div>

Da's dus niet in een paraaf maar in je body hé :)

dobber_1987

Legacy Member
Smoerf zei:
Code:
<style type="text/css">
#copyright{
position:absolute;
bottom:5px; /* indien je het helemaal tegen den boord wil plakken zet dan 0px */
}
</style>

Dit moet in de head e?
Smoerf zei:
Code:
<div id="copyright">&copy; copyright toestanden enzo</div>

en dit in de body?

dobber_1987

Legacy Member
Dank u, nog ff vraagje dat er niks mee te maken heeft: hoe maak je dat links naar sites niet onderlijnd worden?

Smoerf

Legacy Member
<style type="text/css">
a:link, a:visited, a:hover, a:active{
text-decoration:none;​
}
</style>

dobber_1987

Legacy Member
Heb het ook just gevonden. Mijn oplossing is korter en ik denk dat zo ook klopt, niet?

<style type="text/css">
a {
text-decoration: none;
}
</style>
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan