Archief - xHTML : gastenboek

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tikketim

Legacy Member
eigelijk een heel simpele vraag maar er zijn veel verschillende antwoorden maar ik weet niet welk het beste is :)

de vraag is dus : hoe zetten jullie de gegevens van een gastenboek ?

in een table ? een lijst ? gewoon met divs positioneren ?

grtz Tim

sSkoEziE

Legacy Member
Voor het opslagen van de data, of bedoel je de layout?

Voor opslagen van de data gebruik je best een databasesysteem (vb: MySQL)

Featherfoot

Legacy Member
sSkoEziE zei:
Voor het opslagen van de data, of bedoel je de layout?

Voor opslagen van de data gebruik je best een databasesysteem (vb: MySQL)

Als de prefix xHTML is, dan denk ik dat hij eerder de layout bedoeld.

Featherfoot

Legacy Member
Wel eigelijk denk ik dat je dat het beste in een tabel giet.
Div's lijken mij ietwat een knoeiboel aangezien je er nogal veel gaat nodig hebben dan. Opteer dus best voor een tabel.

PsyKi

Legacy Member
Beide zijn mogelijk.
Kies je zelf he. Tegenwoordig is iedereen weer zwaar tegen tabellen en voor het gebruik van divs. Maar dat blijft een eigen keuze.
Persoonlijk vind ik het gebruik van tabellen gemakkelijker, minder geknoei met css.

@featherfoot, geknoei omdat je er veel nodig hebt?
njah, tis ene gastenboek he, dus zal wel een serverside taal achterzitten. Hij moet die div's, ... maar schrijven voor 1 post, de rest wordt automatisch herhaald he. Neem ik toch aan/hoop ik voor hem :p

terug @ topic:
njah, kijk eerst es naar wat je wil, hoe het er moet uitzien, .. op papier, of gewoon in je gedachten alvorens onmiddellijk alles te beginnen coden. En kies dan de gemakkelijkste/overzichtelijkste/ beste methode.

Obliv`

Legacy Member
PsyKi zei:
Beide zijn mogelijk.
Kies je zelf he. Tegenwoordig is iedereen weer zwaar tegen tabellen en voor het gebruik van divs. Maar dat blijft een eigen keuze.
Persoonlijk vind ik het gebruik van tabellen gemakkelijker, minder geknoei met css.

Iedereen is zwaar tegen tables om ze voor layouting te gebruiken.
Ze zijn nog wel steeds zeer nuttig om data te ordenen, wat hier een perfect voorbeeld voor is.

Ik zou dus 100% voor een table gaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan