Archief - WIP: Fontdesign

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mistabeen

Legacy Member
Na een ganse zomer van te zitten proberen en puzzelen aan een lettertype ben ik terug volle moed aan een nieuw begonnen en het lijkt me toch wel te bevallen tot nu toe, er zitten nog enkele foutjes in en ik moet nog uitbalanceren, maar toch laat ik het alvast eens bekijken hier.

Laat de opmerkingen maar komen of bepaalde dingen die opvallen aan het font.

fontdesignWIP.jpg

knuppel

Legacy Member
nice enkel zijn de hoofdletters soms te blurry en met de H is er ook iets mis vind ik persoonlijk

Mistabeen

Legacy Member
da het blurry is is gewoon omdat nie optimaal word weergegeven, tis allemaal vectorieel dus tis allemaal haarscherp in princiepe :)

en graag ook te zeggen wat ge er juist raar aan vind :)

dresse

Legacy Member
knap werk :)
alleen uw hoofdletter M vindk niet zo heel geslaagd... maar voor de rest, zeer stijlvol lettertype ! er is over nagedacht :)

Belgianbonzai

Legacy Member
Niet slecht, heb wel zo een gevoel da'k het wel al eens meer gezien heb. Maar ja, van meeste types fonts zijn er tegenwoordig 13 in een dozijn nietwaar. (tenzij als je dan al eens echt specifiek naar iets zoekt dan vind je dat natuurlijk nergens :ironic:)

over uw font:
kleine letters:
Sommige lijken veel breder dan andere, bvb "u" en "y". Bij "y" kan je ms proberen door het linkerbeen op zelfde punt van boog bij de "n" aan rechterbeen te laten komen.
En streepke van uw "t" iets hoger zetten, zodat het op zelfde hoogte als bij de "f" staat.
hoofdletters: M herdoen, en weer zelfde commentaar dat er enkele veel te breed lijken.
cijfers: 4 en 7 liggen me niet zo

Mistabeen

Legacy Member
al bedankt voor de comments :)
kga van vooraan beginne int alfabet, de u en de y ZIJN even breed, de y komt minder breed over omdat de staart naar binnen krult wat een dunner beelt geeft
de y en de n zijn ook even breed :) en worden op dezelfde manier aan het been gesloten.
de t geef ik u 100% gelijk ;) da was ik ook van plan om op dezelfde hoogte te zetten, moet ik blijkbaar vergete zijn, thx
de M geef ik u alletwee gelijk in, die ga ik herdoen, de cijfers heb ik nog nie de volle 100% op zitte werken, tis tenslotte nog een wip ^^

Belgianbonzai

Legacy Member
Mistabeen zei:
kga van vooraan beginne int alfabet, de u en de y ZIJN even breed, de y komt minder breed over omdat de staart naar binnen krult wat een dunner beelt geeft
de y en de n zijn ook even breed :) en worden op dezelfde manier aan het been gesloten.

ik heb het niet liggen meten, en dacht wel dat ze even breed zouden zijn, ik heb het gewoon over hoe het er in mijn ogen uitziet: U en Y breder dan de rest dus, niet verschil tussen die twee. En ik weet ook dat de M een nog bredere letter is, maar die heeft nog opvulling door middenste beentje. Nu ja, is gewoon optisch bedrog.
Kan bvb zijn doordat er een groter wit vlak is tussen uw X en Y, dan bvb tussen uw V, W en X (aan bovenkant letters is't gelijk dubbel zoveel wit bij XY)

Van Y en N dacht ik dat de bood bij de Y langer doorliep, wss ook optisch bedrog dus... enige manier om te weten is N of Y 180° roteren en op elkaar leggen

gStar

Legacy Member
Mooi font , als het af is zeker hier het ttf bestand posten :D

Mistabeen

Legacy Member
Brainbug zei:
ik heb het niet liggen meten, en dacht wel dat ze even breed zouden zijn, ik heb het gewoon over hoe het er in mijn ogen uitziet: U en Y breder dan de rest dus, niet verschil tussen die twee. En ik weet ook dat de M een nog bredere letter is, maar die heeft nog opvulling door middenste beentje. Nu ja, is gewoon optisch bedrog.
Kan bvb zijn doordat er een groter wit vlak is tussen uw X en Y, dan bvb tussen uw V, W en X (aan bovenkant letters is't gelijk dubbel zoveel wit bij XY)

Van Y en N dacht ik dat de bood bij de Y langer doorliep, wss ook optisch bedrog dus... enige manier om te weten is N of Y 180° roteren en op elkaar leggen
ik zal zeker aan uw uitleg denken als ik er nogwa aan pruts :) kzal ook voor enkele voorbeelden zorgen waar de letters op eenandere plaats staan :) wat de letter waar ze naast staan kan al veel doen aan hoe dik of dun ze eruit zien

enj0i^

Legacy Member
jup, heel mooi font kzou graag het bestand hebben nadien om het te gebruiken :)

uwen 3 vindek wel nie zo geslaagd, nogal log

CyberOps

Legacy Member
mooi sportief lettertype :love:

enkel bij de zeven (7) zou ik het onderste liggende streepje weglaten...

Syko

Legacy Member
zeker nog uitbalanceren e, anders al goed gedaan hoor, rekening houdend met de comments hier die al gegeven zijn

m4rt1n0

Legacy Member
de kleine letter h zou eventueel ook het omgedraaide van de kleine letter y mogen zijn, in mijn ogen.

en zoals gezegd vind ik het lagere streepje bij de hoofdletter H ook net iets minder.

Voor de rest enorm knap en mooi leesbaar enzo, het zou zo meekunnen in de standaard fonts :)

Ironpole

Legacy Member
Het stokje van de 7 is precies links ook een beetje te lang. En mss om met de soberheid van uw lettertype mee te gaan, misschien het stokje zelfs weglaten?

dresse

Legacy Member
wa hebt ge daar dan aan, andere kunnen da alleen zien als zij ook da lettertyppe hebben geinstalleerd...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan