Archief - WIP: Font

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

/\quila

Legacy Member
Hoi,

We hebben enkele weken geleden de opdracht gekregen om ons eigen handschrift te ontwikkelen, ons eigen lettertype dus. Vermits men nu ook verwacht dat we dit op al onze werken gaan gebruiken heb ik het verder uitgewerkt, en ook gedigitaliseerd (ik heb dit in flash mx gedaan, vermits ik hier thuis geen andere programma's ter beschikking heb).

Dit handschrift is een strakkere uitvoering van het handschrift dat ik ervoor reeds had, mijn begeleider vond het handschrift al genoeg karakter hebben. Enkel heb ik al mijn hoofdletters volledig herwerkt, hier zat vroeger geen lijn in.

Ik vind echter dat er nog enkele fouten in zitten, ik weet echter niet precies wat er wringt. Commentaar is welkom, evenals tips, ...

Welk programma kan ik verder gebruiken om dit in een echt font te gieten?

Mvg,
Geert

dresse

Legacy Member
is da uw handschrift ofwa :wtf:
hoe kunde nu zo schrijven...

er zitten wel leuke dingen in zoald de kleine h, en f. maar sommige zou'k toch nog is herzien... zoals de grote X, de kleine s, ge grote M en W, ...

EoS^

Legacy Member
Fonto-Graphic is wel een goed programma , mss beetje ingewikkeld

/\quila

Legacy Member
Ik heb inderdaad een heel bizzar handschrift, ik verbind mijn letters ook nooit. Toch heb ik een vrij snel schrift, maar natuurlijk niet leesbaar voor iedereen die nieuw is met mn handschrift. Mijn letters bestaan dus allemaal uit 1 pentrek, en vaak in mijn notities zijn de m en n gewoon een horizontale streep.

De X vond ik persoonlijk alsof hij in zn broek gedaan had -slecht dus- :) zal de letters die je zegt eens herzien.

blaZe

Legacy Member
Wel, het is nu niet direkt een lettertype dat ik zal downloaden maar dat dan maar terzijde.

waar voor mij het schoentje wringt is de mix tussen scheef/schuin en rechthoekig dan niet consequent gebruikt wordt.

zoals je A die naar links leunt en de andere overwegend centraal of rechts.

zoals je ADPRV bv, ok
maar dan zie je bijna klassieke blokken zoals de EFGHU.

die mix stoort me al een beetje om eerlijk te zijn.

bovendien zijn de volgende letters echt wel niet mooi afgewerkt/vreemd nml. MSW

de "a" is gewoon een 2 en kan voor teveel verwarring zorgen en de "e" en "c" zijn idem...
ik vind in je kleine letters wel leukere letters terug zoals de - f,h,p,q,b,d
de "t" heeft een te lang horizontaal beentje.
en ook hier stoort de "s" mij net zoals bij de hoofdletters.

sorry dat het negatief is, niet om je te ontmoedigen maar vind het gewoon een matig aantrekkelijk font door bovenstaande genoemde punten.

/\quila

Legacy Member
Nee, ik neem dit absoluut niet negatief op. Maar ik vond zelf dat de begeleider te rap positief beoordeelde terwijl ik zelf vond dat het niet volledig goed zal.

Wat je daar aanhaalt van het verschil scheef/recht bemerkte ik ook, nochtans zijn de letters buiten de A volgens zelfde principe opgebouwd. Storend dat de hellingshoek van bv B en D verschillend zijn.
Zal toch nog wel wat verder moeten denken. Maar zal de goede letters als referentie gebruiken.

CEPTIFILE

Legacy Member
hmz kan me redelijk vinden in boven genoemde comments dus ga verder niet in op de letters zelf, (c en e t zelfde wordt wat problematisch overigens) maar is de opdracht puur letters ontwerpen of moet het ook daadwerkelijk een lettertyp/font worden? t lijkt allemaal vrij monospaced maar is het niet,(wat oke is) de spatiering is vrij vreemd maar denk ook niet dat daar rekening mee gehouden is aangezien het puur n 'abc' is en er geen woord wordt gemaakt wat vrij cruciaal is om het evenwicht van het woordbeeld te kunnen zien. miss iets om je in te verdiepen voor enkele woorden die bij de opdracht passen.

succes iig

en verder.. miss tijd om een stukje handschrift in te scannen want ik kan me echt niet voorstellen dat iemand efficient snel schrijft met al die hoeken per letter :wtf:

Indieanus

Legacy Member
heb heel snel gezien, en wa mij meteen opviel:

klein letters: a en s
grote letters: A, B M, S, W

die letters vond ik ni echt geslaagd. Passen imho ni bij de rest.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan