Archief - welk programma is het best voor 3d exterieurbeelden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

oorschelp

Legacy Member
Ik wil een aantal handschetsen en DWG-tekeningen 3d maken.
Ik moet een keuze maken tussen 3d Max en Maya. Heeft iemand een tip?
Of is het gewoon met Scetchup 3d gemaakt kan worden?
De bedoeling is dat het zoiets wordt:
3d_villa.jpg

3d

Bramboogie

Legacy Member
waarvoor moet da dienen?
hoe goed en hoe gedetailleerd moet het eindresultaat zijn?
hoeveel tijd heb je om het programma te leren?

maya zou ik eerder nemen voor animaties en characters... 3dsmax/3dsviz lijken me wel aangeraden

sketchup is gratis dacht ik... 3dsmax kost zo'n €3800

er zijn echter ook programma's speciaal voor azo scenes te maken...
er zijn zo veel applicaties, je moet wat meer info geven om een goed antwoord te geven

is het eenmalig? is het voor persoonlijk gebruik of professioneel? wat is het doel van je werk? hoeveel tijd/geld heb je?

je kan altijd een trial versie van 3dsmax gebruiken voor persoonlijk gebruik, gedurende 30 dagen... een studentenlicentie is redelijk betaalbaar...

dresse

Legacy Member
als ge niet moet animeren, waarom zou ge dan een animatiepacket nemen als maya of max.
Neem modo, minder knopjes die ge ni nodig hebt en één van de betere 3D progs out there. Ook zeer makkelijk te leren...

oorschelp

Legacy Member
Ik wist niet dat het zo ingewikkeld was, gewoon tekening 3d maken. Ik heb geen idee hoefeel tijd het kan kosten..
sketchup is gratis dacht ik... 3dsmax kost zo'n €3800
Maar kan zoiets met Scetchup? Scetchup is toch meer schetsmatig?

LunchBox

Legacy Member
als het even kan, gelieve je posts na te lezen op "typ/taal"-fouten. ik weet dat onze nederlandse vrienden daar niet zo over struikelen maar wij zijn nu eenmaal een moeilijke(r) volk. (hoeFeel, sCetchup.. Rottedam)

LeSec

Legacy Member
Sketchup is misschien wel schetsmatiger maar er bestaan daar ook "goeie" renderengines voor, maxwell heeft er zo eentje bijvoorbeeld en kdacht vray zelfs ook.

Je kan daar ook zeer mooie renders mee bekomen waarvan je praktisch niet meer kan zien dat ze "uit sketchup" komen...

Thorstein

Legacy Member
Truespace 7.6 is ook gratis als je in dx9"realtime" renders maakt en veel uitgebreider.
dan Sketchup.Alleen niet zo bekend

Spacy2003

Legacy Member
Dat doet me eraan denken ik heb net een nieuwe das, een sexy erotiscshe tint rood van de C&A :love:

Ontopic: Ik ben een paar weken terug begonnen met Cinema 4D het is redelijk simpel en heeft een snelle leercurve ;)

Brick Top

Legacy Member
Als je in Illustrator een lijntekening hebt kan je die vervolgens gemakkelijk naar Max exporteren en in 3D zetten. Ik weet wel niet of deze informatie je ook maar iets verder helpt maar ik kan het maar proberen hé. :p

oorschelp

Legacy Member
Heb een tijdje met scetchup geprobeerd.. Wel leuk programma maar inderdaad heel beperkt.
Ik zit nu te denken of ik naar 3d Studio MAx of Cinema 4d moet gaan.
Kan iemand een korte vergelijking maken van deze twee?

revolutioner

Legacy Member
als je DWG file in 2d is getekend is het heel makkelijk om het 3d te maken in AutoCAD zelf. Gewoon EXTRUDE gebruiken.
Dan kun je het nog altijd importeren naar 3dsMAX voor materiaal en licht op te zetten.

Groet

CtrlAshDel

Legacy Member
Rhinoceros 4.0 is een sterke aanrader. Ge moet niet naar max gaan alst maar voor zo'n zaken is. In sketchup kunt ge wel veel kijk maar eens naar men deviantart (link in sig). DWG importeren in rhino is echt mega makkelijk en tis alsof het niet eens buiten autocad geweest is; Max verneukt het op dit punt al redelijk hard, rhino springt hier heel slim mee om.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan