Archief - webfilebrowser: aanmaken mappen en bestanden lukt niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Joe Eigo

Legacy Member
Hallo,

ik heb deze WebFileBrowser geinstalleerd ( Web File Browser 0.4b14 ) maar bij het aanmaken van een nieuwe map krijg ik meteen "unable to create" foutmelding.
ook om bestanden te uploaden lukt dit niet.

kan iemand helpen?
hier vind je de uitleg over het script: Web File Browser

killin

Legacy Member
kan je mss wat meer informatie geven, op welke server heb je het draaien enzo,...

dit stond in de faq

File upload does not work, what's wrong ?

There are two main reasons for that :

* First, check your php.ini :
file_uploads = On
upload_max_filesize = 2M
and verify that the value in $uploadmaxsize variable is the same as this value (for istance 2M means 2 megabytes = 2097152 bytes)

* Second, if you run your PHP-enabled web server under UNIX, uploaded files (and created files/directories) are created under the ownership of the UNIX user that runs your webserver.
As the PHP function chown() does not work unless this user is root (which is obviously a bad idea) it is not possible to chown files to another user after creation.
A simple workaround is to chown/chgrp your directories to the webbrowser user/group,
Another workaround is to add the webbrowser group to the secondary groups of the user owner of the directories (that's what I do). In that case remeber to set $filemode to 0664 and $dirmode to 0775.

Joe Eigo

Legacy Member
Hoe zie ik op welke server ik werk? (webhosting is vdnt.be en als gebruikerspaneel heb ik PLESK)

van die laatste "workaround" snap ik niet al te veel

killin

Legacy Member
Denk dat je eerst best eens in je php.ini gaat zien of die opties aanstaan.

gebruik hier voor het phpinfo() commando ( maak gwn een nieuw .php bestaan aan met die regel in )

Heb je linux of windows hosting ?


Killin

frenzal

Legacy Member
9/10 kansen heb je de mappen geen schrijfrechten gegeven via ftp (chmod)

Tyfius

Legacy Member
Joe Eigo zei:
maar dat is nu net wat het script moet doen...
Ja en neen. Jij moet er voor zorgen dat jouw script binnen jouw hoofdmap voldoende rechten heeft om nadien die dingen te kunnen doen.

Joe Eigo

Legacy Member
ik heb de permissies op die map dus aangepast en nu kan ik mappen aanmaken, en bestanden uploaden MAAR ik kan geen bestanden uploaden in de aangemaakte mappen.

dus het script geeft niet de juiste permissies aan de mappen die je aanmaakt via het script...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan