Archief - WAP naar Website

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jeroen07

Legacy Member
Ik heb een voetbalwebsite met gemiddeld 1000 bezoekers per dag. Nu zouden we live de tussenstand van de match willen weergeven. SMSen sturen naar zo'n nummer was een optie, maar dat kost gauw 50 cent per SMS.

De website draait met Joomla. Nu zijn er genoeg simpele php scripts die via een text editor een tekst op je site kunnen weergeven Nu zou ik die pagina echter via WAP willen bezoeken en aanpassen.

Dus gewoon een pagina maken met een text editor zoals hier op't forum. Maar ik moet hem via WAP kunnen bezoeken en er een tekst in typen en opslaan. Vervolgens moet dat dan op mijn site komen.

Iemand een idee hoe dit praktisch haalbaar is ?

Zir0h

Legacy Member
Gewoon een klein formuliertje met de huidige score? :unsure:
Daar is toch niks moeilijk aan?

Jeroen07

Legacy Member
Ik heb zo'n formulier voor op het forum een tekst te zetten, maar dat geeft mijn gsm niet weer in WAP...

Bovendien moet ik het in een joomla module krijgen...

Zir0h

Legacy Member
Jeroen07 zei:
Ik heb zo'n formulier voor op het forum een tekst te zetten, maar dat geeft mijn gsm niet weer in WAP...

Bovendien moet ik het in een joomla module krijgen...

Is dat zo'n formulier als hieronder?
Want das geen normaal formulierke he, dat maakt gebruik van javascript. Misschien dat daarmee uwe gsm het niet wilt tonen.

j design

Legacy Member
Ja je kan beter, als het toch enkel voor de score is een php formuliertje maken.
Dat zet je ergens op een pagina weet ik waar en dan schrijf je dat naar een txt en die lees je dan uit op een andere pagina bv mijndomein.be/wap
das gemakkelijk te bereiken

killgore

Legacy Member
Als ge echt over het plain old WAP bezig zijt gebruikte best WML (is niet zo moeilijk).

Maar tegenwoordig werken de meeste websites simpelweg met gewoon een zeer simpele html view (soms zelfs gewoon enkel een handheld-specifieke css). De meeste gsm browsers kunnen perfect html aan, je moet er gewoon geen js enzo bijsteken.

Joomla doet er in dit geval geen zak toe voor de gsm he, welke html er uitgespuwd wordt des te meer. En ik vermoed dat je in joomla! nu tock ook wel eigen templates zal kunnen schrijven.

exxhal

Legacy Member
Ik heb ooit eens iets gemaakt voor mijn mobieltje.

Onder dreamweaver kan je kiezen voor een mobiele optie .

deze output krijg je dan =>

HTML:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD XHTML Mobile 1.0//EN" "http://www.wapforum.org/DTD/xhtml-mobile10.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
</body>
</html>

Wat ik wel kan vertellen is : Probeer de pagina zo licht mogelijk te maken.
De mobieltjes laden echt traag :baard:
M.a.w. pic's en background etc..

killgore

Legacy Member
exxhal zei:
Wat ik wel kan vertellen is : Probeer de pagina zo licht mogelijk te maken.
De mobieltjes laden echt traag :baard:
M.a.w. pic's en background etc..

bwa, 3G laadt betrekkelijk snel hoor. Ma idd, als het niet nodig is: vermijd pics enzo.

WHiSPy

Legacy Member
WAP is sowieso zwaar outdated. :)

Tegenwoordig heeft elk mobieltje wel een browser aan boord die perfect xhtml kan renderen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan