Archief - WANTED : designer voor winkel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

soltek2

Legacy Member
Lo allemaal,

Zit met vraagje ...

Ik ben momenteel bezig met het maken van een website voor een bepaalde persoon en winkel.

Nu , dit kan de website als deels en komt er nog in.

- Member registratie en login systeem met profiel(met php/mysql).
- Posting systeem uitsluitend voor admin (nieuwsberichten etc..)(Mysql)
- Restricted acces pages.
- Mogelijkheid om Links online te plaatsen en verwijderen door admin (Mysql).
- Poll (ook met Mysql)
- mogelijkheid om statistieken te bekijken(pageviews etc..)
- Sturen van mails naar members

Nog vele andere functies op lange termijn.

Maar voor deze zaken heb ik een deadline van 15 oktober.

Wat is de vraagprijs van een professionele designer voor een website met deze mogelijkheden;

Ben zelf nog maar student aan de hogeschool, dus zou dit graag weten omdat ik er zelf geen enkel idee van heb. En ik zou een eerlijke vraagprijs wil geven.

thx,

EryciusPuteanus

Legacy Member
Voor je zelf aan het programmeren slaat, bekijk eerst eens of je de belangrijkste zaken al niet kan oplossen met een CMS'je (bijvoorbeeld Mambo )

Alle zaken die je daar in je opsomming hebt zou een doordeweeks CMS moeten aankunnen, en de bedrijfsspecifieke code valt daar makkelijk tussen te programmeren.

Ik wil maar zeggen dat je het wiel niet moet heruitvinden.

soltek2

Legacy Member
Nee, idd ...maar er zijn wel duizenden verschillende soorten wielen :)

Bertold

Legacy Member
zout ge nie eerst maken dat die site af is voor de deadline alvorens ge over de prijs begint ? :p

EryciusPuteanus

Legacy Member
soltek2 zei:
Nee, idd ...maar er zijn wel duizenden verschillende soorten wielen :)

wel ge hebt er ten eerste zo van die ronde, en dan ook nog euh ... wel euhm... tja :$

grapje :p

Al goe da ge ni meteen aan 't programmeren zijt geslagen dan ;)

Ex0dus

Legacy Member
Een 500 a 1000 euro, valt te zien hoe 'catchy' je design is ;)

En Erycius, een CMS is niet altijd de beste oplossing, op den duur trekt elke website op de ander.

Cheers

orez

Legacy Member
Ex0dus zei:
Een 500 a 1000 euro, valt te zien hoe 'catchy' je design is ;)

En Erycius, een CMS is niet altijd de beste oplossing, op den duur trekt elke website op de ander.

Cheers

normaal gezien zou een CMS dan ook achterliggend moeten zijn... :p

Ex0dus

Legacy Member
Mjah, kbedoel maar, als je je eigen code schrijft, is toch vele beter.
Dan kan je er tenminste aan uit en kan je eventueel nog dingen zelf aanpassen, heb nooit met CMS's gewerkt dus weet feitelijk niet goed hoe het zit met de dynamiek in zo iets.

Cheers, als je het zelf schrijft kan je wel gemakkelijk 1000 euro vragen mits een degelijk design.

Cheers

dJeez

Legacy Member
Als het louter om design gaat (en dus maw geen ontwikkelwerk omvat) dan is die 1000 EUR ruimschoots te veel. Als het gaat om de complete uitwerking (dus zowel grafisch als programmatorisch) dan lijkt die 1000 EUR wel nog acceptabel.

Ex0dus zei:
En Erycius, een CMS is niet altijd de beste oplossing, op den duur trekt elke website op de ander.
Een CMS dient enkel voor de invulling en het onderhoud van de inhoud - vandaar content management - het heeft dus totaal niks te maken met de weergave van de informatie, als dat wel zo is, dan is het een slecht CMS.

EryciusPuteanus

Legacy Member
Ex0dus zei:
En Erycius, een CMS is niet altijd de beste oplossing, op den duur trekt elke website op de ander.

ik beschouwde CMS echt alleen maar als backbone, de kosten voor design dan nog apart, en adhv adt laatste is dat probleem dat die website op andere websites gaat trekken opgelost (allee, toch als 't ne goeien designer is ;) )

Swordfish-ET-

Legacy Member
EryciusPuteanus zei:
Voor je zelf aan het programmeren slaat, bekijk eerst eens of je de belangrijkste zaken al niet kan oplossen met een CMS'je (bijvoorbeeld Mambo )

Alle zaken die je daar in je opsomming hebt zou een doordeweeks CMS moeten aankunnen, en de bedrijfsspecifieke code valt daar makkelijk tussen te programmeren.

Ik wil maar zeggen dat je het wiel niet moet heruitvinden.

je moet daar geen copyrightvermelding bijzetten als ik goed kan lezen ?

MOD die afbeelding mag je verwijderen maar de copyright moest zoals ik dacht blijven staan beneden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan