Typhon`
Legacy Member
Heeft er iemand ervaring met deze tekentablet?
- Is deze zijn geld waard voor zijn prijs, of is A5 toch nog klein en is A4 toch wel een must have? (wel 200 euro meer, dan zou ik de aankoop gewoon nog een jaar uitstellen ofzo)
- Is een wacom op zich handig? dan denk ik aan het feit dat een blad nog altijd een voordeel heeft dat je het kunt draaien (voor rechte horizontale lijnen toch wel handig), nadeel van papier is dat je tekening foutloos moet zijn en het hele proces van tekenen>scannen>contrast optrekken met kwaliteitsverlies van de lijnen als gevolg is ook maar traag.
Deze tekentablet zal dus voor mij zijn nut moeten bewijzen in het vlugger bewerken van foto's (ik fotografeer toch vrij vaak) en productschetsen te maken (denkend aan voorbeelden gaande van dit tot dit)
Ik geef toe dat ik nog ver van dat niveau zit, en dan zullen er wel een paar denken: oefen nog wat op papier, maar waarom zou ik de aankoop uitstellen? Ik studeer productontwikkeling (2de jaar nu), dus zal ik ooit wel zulke schetsen moeten kùnnen maken (hiermee bedoel ik dat het geen "bevliegeng" is) en de aankoop uitstellen lijkt me dan dom? (tenzij zoiets snel verslijt).
De shop waar ik het misschien zou kopen, als iemand goedkoper weet zeg het me maar (liefst belgische shops):
http://www.fotokonijnenberg.be/product/14063/wacom_intuos3_a5_wide_tablet_nl.html
- Is deze zijn geld waard voor zijn prijs, of is A5 toch nog klein en is A4 toch wel een must have? (wel 200 euro meer, dan zou ik de aankoop gewoon nog een jaar uitstellen ofzo)
- Is een wacom op zich handig? dan denk ik aan het feit dat een blad nog altijd een voordeel heeft dat je het kunt draaien (voor rechte horizontale lijnen toch wel handig), nadeel van papier is dat je tekening foutloos moet zijn en het hele proces van tekenen>scannen>contrast optrekken met kwaliteitsverlies van de lijnen als gevolg is ook maar traag.
Deze tekentablet zal dus voor mij zijn nut moeten bewijzen in het vlugger bewerken van foto's (ik fotografeer toch vrij vaak) en productschetsen te maken (denkend aan voorbeelden gaande van dit tot dit)
Ik geef toe dat ik nog ver van dat niveau zit, en dan zullen er wel een paar denken: oefen nog wat op papier, maar waarom zou ik de aankoop uitstellen? Ik studeer productontwikkeling (2de jaar nu), dus zal ik ooit wel zulke schetsen moeten kùnnen maken (hiermee bedoel ik dat het geen "bevliegeng" is) en de aankoop uitstellen lijkt me dan dom? (tenzij zoiets snel verslijt).
De shop waar ik het misschien zou kopen, als iemand goedkoper weet zeg het me maar (liefst belgische shops):
http://www.fotokonijnenberg.be/product/14063/wacom_intuos3_a5_wide_tablet_nl.html
Dus A5 gekocht.
