Archief - VBSCRIPT custom form

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AssassiN

Legacy Member
Hallo

Ik heb in outlook 2003 een costum form gemaakt bij een vergaderverzoek en ik moet hieruit informatie halen(aantal personen, ja/nee bij 2 zaken) om dit dan in een database te zetten op de server. Ik heb voor de moment dit bij mijn vbscript:

Code:
Sub send_onclick()

Dim dcnDB 'As ADODB.Connection
Dim rsDB 'As ADODB.Recordset
Dim sqlInsert 'As String

set dcnDB = server.createobject("ADODB.connection")

dcnDB.connectionstring = "Provider=SQLOLEDB;Data Source=PHARMADC;" & "Trusted_Connection=Yes;Initial Catalog=Internal;" & "User ID=user;Password=user123;"
Set oConn = CreateObject("ADODB.Connection")
dcnDB.Open
sqlInsert = "Insert into ZaalreservatiesTussen(naam) values('test')"
dcnDB.execute(sqlInsert)
dcnDB.close

End sub

Ik heb maar 1 veld genomen als test om te zien of het werkt en niet dus...
Ik krijg als melding: "object could not be found. Unable to directly book a resource for this meeting"

Thanks in advance

Karre

Legacy Member
Gaat zo iets eigenlijk wel in Vbscript want dat is dan ook iets puur client side. Ik denk dat je het beter in ASP maakt (eigenlijk zowat hetzelfde als Vbscript maar dan server side).

AssassiN

Legacy Member
Careless zei:
Gaat zo iets eigenlijk wel in Vbscript want dat is dan ook iets puur client side. Ik denk dat je het beter in ASP maakt (eigenlijk zowat hetzelfde als Vbscript maar dan server side).

Ik zie hier op het internet zaken staan, maar als ik ze probeer, krijg ik steeds dat. Ik moet via een custom form op outlook die zaken kunnen uithalen en in een database kunnen zetten. Er draait hier exchange, maar je kan die custom form toch niet zien via exchange http? Of bedoel je iets anders?

donzige fonzie

Legacy Member
Ik zit momenteel met hetzelfde probleem.
Ik moet een formulier aanmaken en dan moet dat automatisch doorgezonden worden naar de juiste persoon. (dit kan ik terugvinden in de AD, met behulp van ldap).
Ik maak dus een naam en voornaam veld waar de persoon zijn naam ingeeft.
Het probleem is dat het mij langs de kant van de code niet lukt om de inhoud van deze tekstvakken eruit te halen en aan een variabele toe te kennnen. Ik heb al heel wat gelezen maar blijft onduidelijk. Weet iemand de code daarvoor?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan