saikoboarder
Legacy Member
Ik ben momenteel wat aan het prullen met vb en ik zit een beetje in de knoei.
De setup ziet er als volgend uit :
Links op de pagina heb ik een lijst van gegevens staan en rechts moeten kruisjes gezet kunnen worden indien de waarde klopt.
echter het rechter veld is breder als het scherm en er moet dus gescrold kunnen worden. Als men gaat scrollen kan met de gegevens lijst niet meer zien en moet men iedere keer gaan terug scrollen om te zien over welk gegeven het gaat. (volgt iedereen nog ?
)
Nu zou ik links van het scherm de gevens vast willen zetten (deze lijst is ook hoger als het scherm)
en rechts met een panel (denk ik) de velden gebruiken. Met het panel zou ik dan graag naar links en naar rechts kunnen scrollen (liefst een scrollbar vanboven en een vanonder of een zwevende onderaan indien mogelijk) en met de gehele form zou ik naar onder en naar boven willen scrollen.
Ik heb mijn paint skills boven gehaald om het toch iets wat duidelijk te maken
http://i41.tinypic.com/350qbyx.png
iemand een idee hoe ik dit het beste doe ?
De setup ziet er als volgend uit :
Links op de pagina heb ik een lijst van gegevens staan en rechts moeten kruisjes gezet kunnen worden indien de waarde klopt.
echter het rechter veld is breder als het scherm en er moet dus gescrold kunnen worden. Als men gaat scrollen kan met de gegevens lijst niet meer zien en moet men iedere keer gaan terug scrollen om te zien over welk gegeven het gaat. (volgt iedereen nog ?
)Nu zou ik links van het scherm de gevens vast willen zetten (deze lijst is ook hoger als het scherm)
en rechts met een panel (denk ik) de velden gebruiken. Met het panel zou ik dan graag naar links en naar rechts kunnen scrollen (liefst een scrollbar vanboven en een vanonder of een zwevende onderaan indien mogelijk) en met de gehele form zou ik naar onder en naar boven willen scrollen.
Ik heb mijn paint skills boven gehaald om het toch iets wat duidelijk te maken
http://i41.tinypic.com/350qbyx.png
iemand een idee hoe ik dit het beste doe ?