Archief - [VB.NET]'frames' , scrollbar

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

saikoboarder

Legacy Member
Ik ben momenteel wat aan het prullen met vb en ik zit een beetje in de knoei.

De setup ziet er als volgend uit :
Links op de pagina heb ik een lijst van gegevens staan en rechts moeten kruisjes gezet kunnen worden indien de waarde klopt.

echter het rechter veld is breder als het scherm en er moet dus gescrold kunnen worden. Als men gaat scrollen kan met de gegevens lijst niet meer zien en moet men iedere keer gaan terug scrollen om te zien over welk gegeven het gaat. (volgt iedereen nog ? :) )

Nu zou ik links van het scherm de gevens vast willen zetten (deze lijst is ook hoger als het scherm)
en rechts met een panel (denk ik) de velden gebruiken. Met het panel zou ik dan graag naar links en naar rechts kunnen scrollen (liefst een scrollbar vanboven en een vanonder of een zwevende onderaan indien mogelijk) en met de gehele form zou ik naar onder en naar boven willen scrollen.

Ik heb mijn paint skills boven gehaald om het toch iets wat duidelijk te maken

http://i41.tinypic.com/350qbyx.png

iemand een idee hoe ik dit het beste doe ?

enticore

Legacy Member
Hebben we het hier over ASP.NET of winforms? En misschien iets specifieker zijn in welke componenten je momenteel gebruikt, zoals wat je gebruikt om de data te tonen en de "kruisjes".

saikoboarder

Legacy Member
links zijn gewoon labels die ik in een groupbox heb geplaatst.
Rechts zijn het allemaal aparte panels die van kleur kunnen veranderen door erop te klikken

saikoboarder

Legacy Member
Cycloon zei:
Gewoon een splitcontainer gebruiken?

met splitcontainer kom ik al iets verder.
Maar ik had graag dat beide panels gelijk vertikaal konden scrollen.
Ik heb geprobeerd om de autoscroll op de form te zetten maar dat lukt niet.
Ook krijgt het rechterpaneel dan 2 scrollbars (hor en ver) zodat die nog altijd apart kan scrollen.

Yngwie

Legacy Member
wanneer de ene scrollt, de scrollevent opvangen en dan in u eventhandler de tweede manueel laten meescrollen.

Cycloon

Legacy Member
Als je ze gelijk wil laten scrollen zal je dat toch zelf moeten programmeren, een mogelijkheid is die van ynqwie te gebruiken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan