Piecemaker
Legacy Member
voor mijn eindwerk programmeren ga ik een applicatie maken voor een KMO, ik heb redelijk veel vrijheid gekregen ivm de functionaliteit, dus wil ik er ook wel eens iets niet alledaags insteken. Dus ben ik van plan om eens sms-dienst te maken die bijvoorbeeld klanten een dag op voorhand een herinnering stuurt voor een afspraak.
Het is blijkbaar mogelijk om gewoon een gsm te koppelen aan de pc via bluetooth, en zo sms'en te sturen, maar dat vind ik niet echt handig. Veel handiger lijkt me een gsm-modem, dan moet er niet elke keer een bluetooth verbinding worden opgezet. Aangezien de uiteindelijke gebruiker een absoluut minimale pc kennis heeft, is dit denk ik wel beter. Op ebay vind ik al gsm-modems van 30-40€ dus zeker niet te duur.
Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik vermoed dat een gsm-modem voor de operators gewoon telt als een gsm, zodat er zeker geen compatibiliteitsproblemen zijn?
Het is blijkbaar mogelijk om gewoon een gsm te koppelen aan de pc via bluetooth, en zo sms'en te sturen, maar dat vind ik niet echt handig. Veel handiger lijkt me een gsm-modem, dan moet er niet elke keer een bluetooth verbinding worden opgezet. Aangezien de uiteindelijke gebruiker een absoluut minimale pc kennis heeft, is dit denk ik wel beter. Op ebay vind ik al gsm-modems van 30-40€ dus zeker niet te duur.
Heeft iemand hier al ervaring mee? Ik vermoed dat een gsm-modem voor de operators gewoon telt als een gsm, zodat er zeker geen compatibiliteitsproblemen zijn?